La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) ha aconseguit aturar aquest dimarts al barri dels Magraners de Lleida el desnonament d'una família de nou membres, quatre dels quals menors d'edat. L'Ajuntament va tenir coneixement del cas divendres i els tècnics han estat estudiant possibles solucions.
El tinent d'alcalde responsable de l'àrea d'Habitatge, Sergi Talamonte, ha assenyalat que la Paeria s'ha compromès a formalitzar amb aquesta família un lloguer social per sota del preu de mercat, per regularitzar la seva situació. La prioritat és que aquesta família es pugui quedar al mateix pis, propietat d'una entitat bancària. A més, la Paeria té previst aportar divendres a la Mesa d'Emergència cinc habitatges del parc públic, amb l'objectiu d'atendre les necessitats de famílies en situació de vulnerabilitat i evitar que es quedin al carrer.
"Una ciutat valenta no pot tolerar que hi hagi famílies al carrer mentre hi ha milers de pisos buits" ha valorat Talamonte, que ha afegit que "convé que totes les administracions treballem plegades per cercar solucions urgents a l'emergència habitacional, un dels grans problemes que viu la nostra societat".
El regidor ha afirmat també que en les poques setmanes que porta al capdavant de l'àrea d'habitatge ha constatat que "es poden fer moltes coses". Una de les vies en les quals treballa més intensament l'equip al capdavant de l'àrea d'habitatge és l'increment del parc públic de pisos que gestiona l'ajuntament, principal eina per poder actuar davant l'allau de casos d'emergència.
Tot i això, ha reconegut Talamonte, les eines per fer front a l'emergència habitacional són "del tot insuficients" i s'ha compromès a seguir treballant i lluitant perquè aquestes siguin "més i millors".
La PAH atura el desnonament d'una família amb quatre menors i la Paeria ofereix un lloguer social
L'ajuntament aportarà a la Mesa d'Emergència cinc habitatges del parc públic perquè famílies vulnerables no es quedin al carrer
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 16 de juliol de 2019 a les 22:27
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot