El coordinador de la plataforma "Sijena Sí", Juan Yzuel, ha apostat per celebrar un simposi amb experts en art sobre el present i futur del Real Monestir de Villanueva de Sijena. En declaracions a Europa Press, Yzuel ha assenyalat que "hi ha molta feina a fer", com crear un patronat, institució que no existeix actualment, i sol·licitar al Govern d'Aragó que elabori un pla director per gestionar el tresor artístic del monestir.
El coordinador de la plataforma ha advertit que al setembre es movilitzaran, més si la Generalitat i el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) no retornen les 44 peces d'art que la jutge ha ordenat lliurar abans que conclogui aquest mes de juliol. Agost és un mes inhàbil per a l'activitat ordinària de la justícia.
Juan Yzuel ha rebutjat les "maniobres dilatòries" de la Generalitat catalana en l'assumpte dels béns de Sijena, que el seu objectiu és "seguir en la mateixa situació". Des de la plataforma han demanat que "si el dia 31 no es retornen les peces intervingui la policia judicial" perquè després de les resolucions judicials "no hi ha res a discutir", ha dit.
Així mateix, ha demanat al Govern d'Aragó que "es mulli molt més" i que parli "clarament" sense tolerar "una dilació més", i ha recordat que recentment la plataforma s'ha manifestat a Lleida. D'altra banda, "Sijena Sí" està duent a terme una recollida de signatures a la plataforma digital 'Change.org', que ha aconseguit 2.300 fins ara i que lliuraran personalment a Barcelona.
La plataforma assegura defensar no només el patrimoni cultural d'aquesta localitat monegrina, sinó també altres obres artístiques, com les de la Diòcesi de Barbastro-Montsó i els papers de Salamanca i, en general, el patrimoni històric-artístic de la comunitat autònoma, per "abanderar la dignitat d'Aragó en tots aquests casos", ha dit Yzuel: "Donarem la tabarra", ha garantit
La plataforma de Sixena anuncia que es mobilitzarà al setembre si l'art no s'entrega
«Sijena Sí» proposa celebrar un simposi sobre el present i futur del Monestir
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 23 de juliol de 2017 a les 23:22
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues