La president de la Societat Espanyola de Ciències Forestals (SECF), Felipe Bravo, ha defensat que la "gestió forestal es fa més necessària que mai" i ha assenyalat que "els darrers incendis no són més que un toc d'atenció sobre el canvi climàtic i les condicions d'abandonament en què està la gestió forestal".
Durant el 8è Congrés Forestal Espanyol (CFE) que se celebra fins divendres a Lleida, ha explicat que "l'índex d'aprofitament dels boscos és d'aproximadament una tercera part sobre el creixement net del bosc", és a dir, que "dues terceres parts del bosc no s'aprofiten". Bravo ha indicat que "l'aprofitament forestal és una forma de conservació" i ha ressaltat "l'ampli marge de millora que té la bioeconomia del sector forestal".
Lleida acull aquests dies de la 8a edició del Congrés Forestal Espanyol (CFE) que enguany porta per lema “La ciència forestal i la seva contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible”.
Organitzat per la Societat Espanyola de Ciències Forestals (SECF), és el principal fòrum de trobada per als professionals forestals estatals i reunirà fins divendres prop de 900 tècnics i científics de l'àmbit forestal de 19 països, que exerceixen la seva tasca en universitats, administracions, centres de recerca o empreses privades. És el primer cop que aquest congrés se celebra a Catalunya.
L’abandonament de la gestió forestal posa en alerta els científics pels futurs incendis
Societat
La SECF lamenta que només s'aprofiti una tercera part del bosc possible i destaca el potencial de la bioeconomia
ARA A PORTADA
-
Successos Una quinzena de dotacions de Bombers treballen en un incendi de vegetació a Cervera Redacció
-
Societat La calor s’intensifica a Lleida i s’estendrà per Catalunya durant el cap de setmana Àlvar Llobet i Sotelo
-
Terra Tornen les altes temperatures: una vintena de comarques en avís per calor intensa Neus Climent
-
-
Societat Guerra als patinets trucats a Lleida: La Paeria compra una màquina per mesurar la velocitat Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
27 de juny de 2022 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Popular de Balàfia crida a plantar cara al desallotjament del seu local
-
Societat
Castellciutat tallarà diumenge l'N-260 per exigir un pas de vianants reclamat des de fa 16 anys
-
Societat
Entitats ecologistes recorren l’autorització per ampliar la planta de Tracjusa a Juneda
-
Societat
L’Audiència de Lleida condemna una promotora a reparar l’aïllament acústic d’un bloc de pisos de Tredòs
-
Societat
Lleida es divideix per Ceuta: 700 manifestants i un mur policial per separar-los
-
Societat
Els Agents Rurals tanquen preventivament dues vies d'escalada a la Vall de Boí per un bloc inestable
