Amb la reforma de l’equipament municipal es millorarà en tema de seguretat, supressió de barreres arquitectòniques, climatització de la sala i mesures contra incendis segons els requeriments legals i jurídics actuals. També es realitzarà l’aïllament acústic i tèrmic del local necessari per esdevenir una sala multicultural destinada a acollir actes escènics, auditori, cinema i sala de conferencies- multimèdia. Actualment és l'únic equipament cultural que hi ha a la Val d’Aran.
“El objectiu de la rehabilitació en tan que cultural també ho es en marges econòmics, ja que una vegada rehabilitat es dissenyarà una campanya a nivell català i estatal per a oferir-lo a circuits organitzadors de convencions, congressos i altres esdeveniments que Vielha podrà acollir” ha manifestat el segon tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Noves Tecnologies, Alex Moga.
Segons Moga, la voluntat de l’equip de govern de no enderrocar aquest edifici es deu a motius econòmics, culturals i de futur. L’objectiu final és treballar en la creació d’un Centre de la Cultura Occitana (palau de congressos i auditori) que reculli un altre mercat que permeti la desestacionalització econòmica per al municipi. Cal dir que aquest equipament forma part del programa Vielha Digitau que l’Ajuntament esta portant a terme des de principis de any.
En quan al finançament, l'Ajuntament de Vielha e Mijaran disposa d’una subvenció del programa europeu FEDER de 150.000 euros; una subvenció de 200.000 euros procedent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i 100.000 euros procedent del PUOSC. La resta de finançament estarà sufragada pel propi Ajuntament.
Segons l’alcalde de Vielha e Mijaran, Pau Perdices, la reforma del cinema de Vielha suposa un gran repte pel territori ja que permetrà millorar la qualitat dels actes i disposar per primera vegada a la història d’un equipament cultural a l’alçada del territori.
L’antic cinema de Vielha “Era Audiovisuau”. L’antic cinema de Vielha “Era Audiovisuau”.