L'ajuntament inicia la tercera fase de les obres d'arranjament de les voreres

Publicat el 19 de gener de 2011 a les 17:43

Des de Via Pública es té previst seguir per diferents punts del municipi de la Seu d'Urgell, detectats prèviament pel serveis tècnics municipals, amb l'objectiu d'adaptar la ciutat a la normativa del Codi d'Accessibilitat.

Cal remarcar també que aquestes obres per facilitar els desplaçaments tant a les persones amb mobilitat reduïda com els cotxets infantils i a les persones grans, s'està portant a terme a través d'un Pla d'Ocupació amb persones que es trobaven a l'atur.

Eliminació de barreres arquitectòniques

Amb l'objectiu d'aconseguir que tots els ciutadans puguin desplaçar-se pels carrers de la Seu sense haver de superar obstacles, la Regidoria de Via Pública de l'Ajuntament urgellenc ja ha construït durant l'actual legislatura un total de 54 rampes davant dels passos de vianants. El criteri utilitzat per arranjar les vores s'ha basat en la gravetat del desnivell, tot començant pels passos que presentaven més dificultats per als vianants, i alhora els més transitats de la ciutat.

La primera fase d'aquesta actuació es van constituir 24 rampes, amb un cost total de 30.000 euros; mentre que a la segona fase es van fer 30 rampes, amb un cost d'uns 34.000 euros. Aquesta última fase, en la que es construiran un total de 25, té un import d'uns 11.300 euros.