La 42a edició de l'Aplec del Caragol de Lleida ha batut rècords amb la participació de 115 colles, 8 de les quals noves, i 14.500 penyistes. A més, la festa preveu mantenir els 200.000 visitants un cop tanqui aquesta darrera jornada, on el públic familiar guanya protagonisme.
Sense incidències remarcables, el president de la Federació de Colles de l'Aplec (Fecoll), Ferran Perdrix, ha afirmat que "l'expectativa s'ha complert". Això malgrat la pluja de dissabte a la tarda, que va obligar a reprogramar o suspendre part de les activitats. Perdrix s'ha mostrat també sorprès per la irrupció enguany de penyes amb un gran nombre de membres i ha assegurat que l'any vinent es continuaran batent rècords perquè se n'incorporaran de noves.
Amb l'ampliació del recinte en 4.450 metres quadrats, la festa gastronòmica de Lleida ha pogut sumar enguany 8 noves colles. "No hem tingut incorporacions de colles petites com era tradicional, amb 40-60 membres, sinó que ens hem trobat amb penyes noves de 140-180 persones. Això són unes ganes de viure l'Aplec molt grans, ens ha sobtat", ha explicat Perdrix.
En aquest sentit, el president de la Fecoll confia que les xifres rècords d'aquesta edició es tornaran a batre al maig de l'any vinent, ja que la festa preveu recuperar les seves dates habituals amb entre 5 i 8 colles més. "Acabarem de fer l'aprofitament al màxim de l'espai que hem ampliat i, per tant, es preveu un Aplec que tornarà a trencar la barrera del nombre de colles i collistes", ha dit Perdrix. "Això a nivell logístic i d'infraestuctures serà un nou repte", ha afegit.
L'Aplec tanca una edició de rècord i preveu sumar noves colles l'any vinent
La Fecoll diu que la festa ha complert les expectatives i confia a mantenir la xifra de 200.000 visitants
Ara a portada
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
Societat Guia de les principals processons de Setmana Santa a les terres de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Aquests són els restaurants de Lleida recomanats a la Guia Michelin el 2025 Oriol Almacellas Verdés
-
-
Publicat el 05 de juny de 2023 a les 08:27
Actualitzat el 05 de juny de 2023 a les 09:33