Les Àrees Bàsiques de Salut (ABS) de la zona urbana de Lleida concentren la majoria de casos positius confirmats de coronavirus a la demarcació amb un total de 220, segons les dades facilitades pel Departament de Salut. Concretament, l'ABS del Primer de Maig amb 47 i l'Eixample amb 43 casos confirmats encapçalen la llista mentre que la de la Bordeta i Magraners la tanquen amb 21.
En xifres globals, segueix a la zona de Lleida l'ABS de Balaguer, amb 89 casos. L'ABS de la Pobla de Segur (Pallars Jussà), en canvi, és la zona amb més casos de covid-19 per habitant ja que en tenen comptabilitzats 29 i se situen en els 487,9 casos per cada 100.000 habitants, un índex rècord a Catalunya que supera fins i tot el de les ABS d'Igualada.
Segons aquestes mateixes estadístiques fetes públiques per Salut, l'Aran amb un índex de 174,4 casos per cada 100.000 habitants, l'Alta Ribagorça amb 148,7 i la Granadella (Garrigues) amb 144,6 són les ABS de la demarcació de Lleida que segueixen la Pobla de Segur amb més nombre de casos per habitant. Les seves xifres absolutes se situen en els 31, 4 i 7 casos confirmats per covid-19 respectivament.
Per contra, les àrees amb menys casos positius detectats a la demarcació de Lleida són l'ABS d'Artesa de Segre (Noguera) i la d'Almacelles (Segrià) amb dos casos confirmats respectivament i Ponts (Noguera) i Bellpuig (Urgell) amb quatre casos cadascuna.
Fins a aquest dilluns a la demarcació de Lleida s'han registrat 50 víctimes mortals amb coronavirus, 752 casos confirmats i 91 persones donades d'alta.
L'àrea sanitària de Balaguer té 89 casos de persones amb coronavirus
L'ABS de la Pobla de Segur és la zona amb més casos de covid-19 per habitant a Catalunya, amb 29 confirmats
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de març de 2020 a les 21:27
Actualitzat el 30 de març de 2020 a les 21:33
Et pot interessar
-
Societat Lleida reactiva les converses per construir la primera gran mesquita
-
Societat Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida