Aquest dijous ha estat un d'aquells dies grans per als amants de l'astronomia: hi ha hagut un eclipsi anular de Sol. És a dir, quan la Lluna s'interposa entre la Terra i l'astre, però no tapa completament el disc solar i acaba deixant un anell il·luminat.
Ara bé, a Catalunya ha estat parcial i pràcticament imperceptible. En tot cas, les càmeres han pogut captar el moment. Galícia és el punt de l'Estat on s'ha vist més clarament, amb un 20% del Sol tapat.
Des del nostre país només s'ha pogut contemplar com la Lluna tapava un 2% del Sol. On es podia veure l'eclipsi amb més intensitat és al nord-est del Canadà, al nord de Groenlàndia i el nord-est de Rússia. A Catalunya, ha començat a les 11.19 h i ha acabat a les 12.33 h, amb el moment màxim a les 11.55 h.
Quan tindrem un eclipsi de Sol total a Catalunya? Segons les previsions, el 12 d'agost del 2026 i el 2 d'agost de l'any següent, 2027.
Com s'ha d'observar un eclipsi d'aquest tipus? Mai directament, encara que sigui parcial. Tampoc serveixen les ulleres de sol ni les radiografies. Es pot fer amb ulleres de soldador o, indirectament, projectar la imatge del sol sobre un full a través d'un telescopi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IaBt5Zau3ng[/youtube]
L'eclipsi parcial ha tapat el 5% del Sol a a Lleida durant una hora
Societat
El seu moment màxim ha estat a les 11.55 h
ARA A PORTADA
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
-
Societat Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences ACN
Publicat el
10 de juny de 2021 a
les 16:58
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
