El Ple de l'Ajuntament de les Borges Blanques ha aprovat aquest dimarts una moció per obrir un procés participatiu per canviar el nom al carrer General Güell, per la vinculació que va tenir amb les dictadures franquista i de Primo de Rivera, de la mateixa manera que ja va fer la Paeria de Cervera. La moció, presentada per Borges per la República, ha sumat també el suport del govern de Junts per les Borges, després que hagi quedat constatat per part d'estudiosos i historiadors locals el passat antidemocràtic de Güell, tot i la seva contribució a obtenir el finançament per a la construcció de les escoles públiques de la localitat.
El Ple també ha aprovat per unanimitat una moció de rebuig als acords de la Junta Electoral Central (JEC) respecte a la inhabilitació del president de la Generalitat, Quim Torra, i a la negativa a reconèixer la condició d'eurodiputat a Oriol Junqueras, malgrat la sentència del TJUE.
La moció, presentada en aquest cas per Junts per les Borges, i consensuada entre l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l'Associació Catalana de Municipis (ACM), també insta a l'estat espanyol a "trobar una solució política al procés que viu Catalunya" i a "posar fi a la repressió, judicialització i a la persecució d'electes i representants civils". El text també reclama la posada en llibertat dels presos independentistes, el lliure retorn dels exiliats i "la plena garantia de l'exercici dels drets civils i polítics de la ciutadania catalana".
Durant la sessió, de caràcter extraordinari, també s'ha aprovat l'altra moció presentada de Borges per la República, a proposta de la plataforma ciutadana Residu Zero, que insta el Departament de Territori i Sostenibilirar a establir una moratòria a la tramitació de noves llicències per a infraestructures d'incineració o d'ampliació de la capacitat de coincineració de residus.
Bona part del debat s'ha centrat en el projecte de Nova Tracjusa de Juneda (Garrigues), que preveu el tractament de purins a partir de l'energia obtinguda de la gasificació de combustibles derivats de residus. La moció ha quedat aprovada amb els vots favorables de Borges per la República, i l'abstenció del govern de Junts per les Borges.
Les Borges canviarà el nom del carrer General Güell per la seva vinculació amb el franquisme
El Ple dona llum verda a obrir un procés participatiu per escollir la nova denominació
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de gener de 2020 a les 21:41
Et pot interessar
-
Societat Lleida reactiva les converses per construir la primera gran mesquita
-
Societat Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida