El Ple de l'Ajuntament de les Borges Blanques ha aprovat aquest dimarts una moció per obrir un procés participatiu per canviar el nom al carrer General Güell, per la vinculació que va tenir amb les dictadures franquista i de Primo de Rivera, de la mateixa manera que ja va fer la Paeria de Cervera. La moció, presentada per Borges per la República, ha sumat també el suport del govern de Junts per les Borges, després que hagi quedat constatat per part d'estudiosos i historiadors locals el passat antidemocràtic de Güell, tot i la seva contribució a obtenir el finançament per a la construcció de les escoles públiques de la localitat.
El Ple també ha aprovat per unanimitat una moció de rebuig als acords de la Junta Electoral Central (JEC) respecte a la inhabilitació del president de la Generalitat, Quim Torra, i a la negativa a reconèixer la condició d'eurodiputat a Oriol Junqueras, malgrat la sentència del TJUE.
La moció, presentada en aquest cas per Junts per les Borges, i consensuada entre l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l'Associació Catalana de Municipis (ACM), també insta a l'estat espanyol a "trobar una solució política al procés que viu Catalunya" i a "posar fi a la repressió, judicialització i a la persecució d'electes i representants civils". El text també reclama la posada en llibertat dels presos independentistes, el lliure retorn dels exiliats i "la plena garantia de l'exercici dels drets civils i polítics de la ciutadania catalana".
Durant la sessió, de caràcter extraordinari, també s'ha aprovat l'altra moció presentada de Borges per la República, a proposta de la plataforma ciutadana Residu Zero, que insta el Departament de Territori i Sostenibilirar a establir una moratòria a la tramitació de noves llicències per a infraestructures d'incineració o d'ampliació de la capacitat de coincineració de residus.
Bona part del debat s'ha centrat en el projecte de Nova Tracjusa de Juneda (Garrigues), que preveu el tractament de purins a partir de l'energia obtinguda de la gasificació de combustibles derivats de residus. La moció ha quedat aprovada amb els vots favorables de Borges per la República, i l'abstenció del govern de Junts per les Borges.
Les Borges canviarà el nom del carrer General Güell per la seva vinculació amb el franquisme
Societat
El Ple dona llum verda a obrir un procés participatiu per escollir la nova denominació
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de gener de 2020 a
les 22:41
Actualitzat el
07 de gener de 2020 a les
22:43
Et pot interessar
-
Societat
Mollerussa commemora el Dia Mundial de la Salut Mental amb una caminada i una parada solidària
-
Societat
Les 10 millors cançons del Gitano de Balaguer
-
Societat
L'IRTA i Agrotecnio busquen claus epigenètiques per criar porcs més resistents a l'estrès i a les malalties
-
Societat Mor un veí de Belianes de 67 anys en un xoc amb un camió a la carretera LP-2015
-
Societat
El Gitano de Balaguer: l'antiheroi de la música que va fer popular la irreverència
-
Societat
Condemnat a un any de presó per agredir l'alcalde d'Alins en un bar per un conflicte escolar
