L'eurocomissària d'Igualtat, Helena Dalli, ha afirmat aquest dijous que la Comissió Europea veu amb "preocupació" la situació de sequera a Espanya i Portugal. Dalli ha assegurat que les sequeres provocades per l'augment d'un grau i mig de la temperatura global han generat 9.000 milions d'euros de pèrdues anuals al conjunt de la unió. Alhora, ha expressat la "necessitat" d'accelerar la transició cap a un sistema alimentari "més resilient" i cap a una agricultura "neutral climàticament". Ha afegit que cal una gestió de l'aigua "adequada", que reflecteixi la situació de qualsevol conca hídrica, alhora que la disposició d'instruments econòmics per fixar uns preus de l'aigua "adequats".
Segons dades de l'executiu europeu, el canvi climàtic accelerarà l'escassetat d'aigua i els episodis de sequera a la península Ibèrica. En aquesta direcció, l'escalfament global a tres graus farà que es dupliquin aquests fenòmens i les pèrdues s'incrementaran fins als 40.000 milions. Per aquest motiu, l'eurocomissària d'Igualtat ha recordat que Espanya i Portugal poden demanar ajudes comunitàries a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i d'altres instruments del Pacte d'Agrícola Comú, per tal d'ajudar als sectors afectats. A més, Brussel·les vol flexibilitzar-ne l'accés perquè es pugui demanar ajudes malgrat no assolir els requisits mínims establerts.
L'eurodiputat d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Jordi Solé, ha lamentat que Catalunya viu un llarg període de precipitacions "per sota de la mitjana" i que les reserves al territori estan entorn del 50%. Tanmateix, ha assenyalat que aquests episodis meteorològics "no són nous" i que no poden agafar "desprevinguts" als governs. Ha considerat que els governs han de prendre "decisions anticipades" en matèria de gestió de l'aigua i ha parlat d'aplicar polítiques de reutilització en usos agrícoles i industrials, així com de diversificar les fonts locals.
L'escassetat d'aigua a l'Estat posa en alerta la Unió Europea
La Comissió Europea ofereix ajudes comunitàries davant la previsió d'un empitjorament de la situació
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 17 de febrer de 2022 a les 17:27
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
