L'Escola de Pagesos i Pastors busca alumnes per al nou curs

Publicat el 12 de novembre de 2009 a les 18:55

L'escola s'emmarca dins el projecte Grípia que cerca, oferint aquesta formació, l'entrada d'una nova pagesia protagonitzada per persones joves que, sense tenir una tradició familiar directament vinculada al sector primari, tenen la ferma convicció de dedicar-s'hi. Grípia treballa la dinamització del sector primari de muntanya mitjançant accions que pretenen donar suport a les explotacions existents i visualitzar una nova generació de joves agricultors i ramaders que basen en l'agroecologia la seva manera d'entendre aquest ofici.

El projecte té cinc línies de treball que es continuaran desenvolupant el curs vinent: escola de pagesia i activitat pastoral; banc de terres i custòdia agrària; servei de suport a les explotacions; revalorització i comercialització de la llana de raça xisqueta; i sensibilització de joves.

Els interessats en prendre part en la segona edició del curs tenen temps per matricular-se fins el 4 de desembre. Un cop rebudes les sol·licituds es farà una preselecció i les persones escollides hauran de passar una entrevista d'avaluació entre els dies 14 i 18 de desembre. Per aquest curs l'escola comptarà amb un total de 30 places.

En aquesta segona edició el projecte amplia l'àmbit d'actuació i comptarà, a banda de la Finca de Bon Repòs de la Diputació de Lleida, a Gavet de la Conca (Pallars Jussà), amb dues noves delegacions, a la Garrotxa-Ripollès i a l'àrea del Montseny, amb la col·laboració del Centre de Sostenibilitat Territorial (CST) i l'Ajuntament del Montseny (Vallès Oriental) i amb el suport de l'Associació Aladula, territori de pastors.

Enguany, les classes teòriques s'impartiran a la Finca de Bon Repòs mentre la formació pràctica tindrà lloc en les diferents explotacions repartides principalment a la comarca del Pallars Sobirà i també al Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça, amb la novetat enguany, de les places que s'oferiran a les delegacions de comarques gironines i de la localitat de Montseny.

El primer curs de l'Escola de Pagesos i Pastors va començar el 14 d'abril del 2009, a la Finca de Bon Repòs, amb prop d'una trentena d'alumnes inscrits.

 

 

Alumnes aprenent a xollar ovelles. Alumnes aprenent a xollar ovelles. Foto d'arxiu: Marta Lluvich.