Aquest passat dissabte es va fer a Seró Espai Transmissor, el centre que conserva i exposa un conjunt d'escultures-menhir de fa 5000 anys, la presentació de les activitats per a 2017.
L'acte va comptar amb la intervenció de Carme Alòs, directora del Museu de la Noguera i Domènec Sabanés, alcalde d'Artesa de Segre. Tots dos van destacar la importància de les restes i de l'edifici que les acull, que són un actiu cultural i turístic de primer ordre. Seguidament van prendre la paraula els representants d'iPAT Serveis Culturals, l'empresa que recentment s'ha fet càrrec de la gestió del centre.
El programa d'activitats inclou visites nocturnes, tasts de vins DO Costers del Segre (subzona d'Artesa) i cerveses artesanes, així com conferències i tallers adreçats a tots els públics. Entre els projectes a més llarg termini hi ha la sembra, collita i processat de l'espelta petita, un dels cereals més estesos a la zona durant la prehistòria. Com a colofó a l'acte es va anunciar que, fruit de les gestions fetes pel nou equip gestor, Seró Espai Transmissor ha estat acceptat com a membre de Megalithic Routes, una xarxa de monuments i centres dedicats al megalitisme, i que suposarà un aparador privilegiat davant del públic europeu.
Seró Espai Transmissor es troba al nucli de Seró (Artesa de Segre, la Noguera), i s'hi fan visites guiades els dissabtes (matí i tarda), diumenges i festius (matí). Entre setmana s'hi fan visites concertades per a grups (més informació a seroespaitransmissor.cat).
L'Espai Transmissor de Seró s'obre al públic europeu amb l'entrada al «Megalithic Routes»
El centre ha presentat la nova programació, que inclou visites nocturnes, tallers i tastos de vins i cervesa
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’abril de 2017 a
les 18:11
Actualitzat el
11 d’abril de 2017 a les
18:25
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia manté els 18 anys de presó per a l'acusat d'intentar matar la parella a Artesa de Segre
-
Societat
La Guàrdia Urbana i els Mossos doblaran els controls de seguretat al Centre Històric de Lleida
-
Societat
Albert Esteve nega el frau a la Seguretat Social, però la Fiscalia demana sis anys de presó
-
Societat
La marea de professors desborda el centre de Lleida en la tercera jornada de vaga educativa
-
Societat
Els professors tallen l'A-2 a Soses, Lleida i Alcarràs
-
Societat
Lo Pau de Ponts: «Les festes majors són l'essència de la meva música»
