El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació ha autoritzat la retirada de fins a 30.000 tones de préssecs, nectarines, préssecs plans i platerines per tal de transformar-les en sucs, amb l'objectiu que la mesura contribueixi a l'equilibri entre oferta i demanda davant un complicat inici de la campanya 2019, alhora que també tindrà finalitats benèfiques, ja que el suc que s'obtingui es destinarà a entitats socials.
Els imports de l'ajuda a les organitzacions de productors per al finançament d'aquestes retirades, que s'efectuaran en el marc dels programes operatius de les mateixes, poden superar els 14,3 milions d'euros. Les organitzacions de productors podran presentar les seves sol·licituds davant les autoritats competents de les comunitats autònomes a partir del 10 de juny.
Aquesta mesura consistirà en la retirada d'aquesta fruita per part de les organitzacions de productors per lliurar-la a entitats socials en forma de suc. Aquestes entitats, al seu torn, tanquen contractes amb la indústria per obtenir suc i nèctar. Una part de la quantitat lliurada s'utilitzarà com a pagament en espècie per les despeses de transformació.
El Ministeri ha fixat una quantitat màxima a retirar de 30.000 tones, que seran finançades en el marc dels programes operatius de les organitzacions de productors de fruites i hortalisses. Els imports de l'ajuda als productors per al finançament d'aquestes retirades poden superar els 14,3 milions d'euros.
Els lliuraments de productes retirats del mercat per part de les organitzacions de productors a les entitats socials per a la seva posterior transformació, començaran en els pròxims dies, una vegada es tanquin els acords entre aquestes entitats i les indústries.
L'estat autoritza la retirada de 30.000 tones de préssecs i nectarines per fer-ne sucs
Els imports de l'ajuda a les organitzacions de productors per al finançament d'aquestes retirades poden superar els 14,3 milions
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de juny de 2019 a les 18:42
Actualitzat el 01 de juny de 2019 a les 18:45
Et pot interessar
-
Societat
Ben Harper, Santiago Auserón i Asian Dub Foundation, caps de cartell del Mud
-
Societat
Ferrocarrils començarà a operar a l’estiu amb els quatre nous trens a les línies de Lleida a Cervera i Terrassa
-
Societat El tren de Lleida-La Pobla incrementa l'oferta i ajusta els horaris a partir del 19 de gener
-
Societat
El Parc Astronòmic del Montsec tanca el 2025 amb més de 30.000 visitants
-
Societat
Mor Josep Porta, pare de la memòria visual de Lleida
-
Societat
Així serà el Carnestoltes del Congre de Balaguer
