L'Ajuntament de Lleida posarà en marxa una aplicació perquè la ciutadania demani cita prèvia per accedir al cementiri municipal els dies 30 i 31 d'octubre i l'1 de novembre. La finalitat de la mesura és evitar que es produeixin aglomeracions i garantir la protecció de les persones davant del risc de contagi de la Covid-19.
Davant la festivitat de Tots Sants, l'aforament màxim serà de 2.000 persones i a banda de la cita prèvia imprescindible, com a noves mesures a causa de la pandèmia figuren l'obligatorietat de la mascareta així com la prohibició de menjar o beure dins del recinte. A més, es recomana no fumar i portar gel, aigua i guants d'ús individual per netejar nínxols i tombes, i manipular escales.
La Paeria té previsió de posar a disposició dels visitants gel hidroalcohòlic a l'entrada i la sortida, i totes les fonts romandran obertes. Els lavabos es tancaran perquè no es pot garantir una neteja continuada i la sala d'espera també romandrà tancada.
La tinenta d'alcalde i regidora de Recursos Municipals, Montse Pifarré, ha subratllat la necessitat de complir les mesures de protecció vigents arreu així com les indicacions especials que ha planificat la Paeria per assegurar que les visites es facin amb la "màxima prevenció en un context de risc de contagis alt". Pifarré ha recomanat a totes aquelles persones amb una major vulnerabilitat que enguany optin per no visitar el cementiri en els dies de major afluència.
D'altra banda, els visitants podran contemplar l'escultura Sospirs de Pau, d'Erik Schmitz, que des del passat juliol s'ubica al cementiri. El monòlit es va presentar públicament el 27 de juny, en l'acte que la Paeria va organitzar per homenatjar les persones que han mort durant el confinament per l'emergència sanitària.
Lleida gestionarà amb cita prèvia les visites al cementiri durant els tres dies de Tot Sants
Per impedir aglomeracions i garantir la protecció de les persones amb motiu de les visites de Tots Sants
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’octubre de 2020 a
les 17:47
Actualitzat el
21 d’octubre de 2020 a les
22:56
Et pot interessar
-
Societat
SOS cereals: necessiten 40 dies sense pluja per salvar-se
-
Societat
Absolt l'acusat d'agredir sexualment la seva filla discapacitada durant tretze anys
-
Societat
Les granges de Ponent afectades pel la grip aviària recuperen la llibertat de moviments
-
Societat
Multitudinària manifestació de professors a Lleida
-
Societat
Seguiment desigual en la vaga educativa: Educació parla d’un 11,9% i els sindicats l’eleven al 85%
-
Societat
L'Animac reflexionarà sobre el canvis al cinema d'animació i al món
