Montilla constata la sequera a Oliana i fa una crida a estalviar aigua

Publicat el 14 de desembre de 2007 a les 15:44

A més, Montilla ha recordat que l'escassetat de pluges i el descens de les reserves han obligat a la Generalitat a accelerar obres i prorrogar el Decret de Sequera. "El decret comporta campanyes perquè la gent sigui conscient que ha de fer un ús més responsable de l'aigua. Cal estalviar aigua", ha dit.

El president ha explicat que el Govern està atacant el problema des de diversos fronts ja que s'estan fent "obres d'emergència per garantir el subministrament", i "s'està treballant per recuperar aqüífers i accelerant obres que ja estaven en marxa per garantir l'aigua".

Una de les actuacions més importants és l'acceleració de la construcció de dessalinitzadores per abastir les zones metropolitanes, en previsió que la manca de pluges pugui persistir i fins i tot repetir-se els propers anys.

El cap de l'Executiu ha anunciat que "es treballa amb l'objectiu que el primer semestre pugui entrar en funcionament la gran dessalinitzadora metropolitana de Barcelona". Així mateix, ha explicat que "estem doblant la capacitat de la dessalinitzadora del Tordera, que augmentarà les aportacions hídriques al Maresme Nord i la Costa Brava" i s'està "treballant per començar el més aviat possible una altra dessalinitzadora que estarà situada entre Barcelona i Tarragona".

L'objectiu d'aquestes obres, ha dit, és "assegurar l'aigua de boca i les activitats en les zones més poblades" i també ha recordat que s'està treballant en "obres que permetin utilitzar aigua depurada per rec".

 

 

El president Montilla ha visitat la presa del pantà d'Oliana. Montilla ha fet una crida als ciutadans a estalviar aigua.