L'exsíndic d'Aran Carlos Barrera ha mort aquest dijous, segons ha informat el Conselh Generau d'Aran. Nascut el 3 de desembre del 1950, Barrera era membre de Convergència Democràtica Aranesa, i va ser síndic en dues etapes, del 7 de juny del 1995 al 18 de juny del 2007 i del 18 de juny del 2011 al 18 de juny del 2019, any en què es va retirar de la primera línia política. Cap als anys seixanta va marxar amb la seva família a Barcelona, on va estudiar mestria industrial. El 1972 va tornar a la Vall d'Aran.
Durant la transició formà part de l'associació veïnal Es Tersús i d'Unitat d'Aran, amb la qual es presentà a les eleccions municipals de 1979, primer contacte amb l'Ajuntament de Vielha, del qual va ocupar una regidoria. Aquesta formació passaria a formar part del Partit dels Socialistes de Catalunya i ell es retiraria de la política fins al 1995, quan es va presentar al càrrec de síndic per Convergència Democràtica Aranesa.
La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, ha mostrat una "tristesa immensa" pel traspàs de Barrera. "En el record, ens queda la seva vitalitat i tenacitat i ens deixa el llegat de defensa de l'Aran, la seva gent, la seva cultura i la seva llengua. Sempre seràs entre nosaltres", ha escrit a Twitter la consellera.
Un altre que s'ha fet ressò de la mort de l'exsíndic i "amic" ha estat Jordi Turull, que s'ha mostrat "molt colpit" per la notícia i ha recordat que havien compartit "bons moments" i "feina a favor de l'Aran i el seu autogovern". "Una persona alegre i molt intensa. Abraçada immensa a amics i familiars", ha escrit l'exconseller a Twitter.
En un comunicat, el Conselh Generau d'Aran ha recordat que Barrera va exercir com a síndic "treballant per Aran, el seu autogovern i la seva ciutadania amb compromís i lleialtat al territori". El govern del Conselh Generau d'Aran ha decretat tres dies de dol oficial en tot el territori d'Aran. Durant aquests tres dies, s'ha suspès la celebració de recepcions i actes oficials i les banderes onejaran a mig pal a tots els edificis oficials i dependències del Conselh Generau, així com a les corporacions públiques de la Vall d'Aran.
Mor l'exsíndic d'Aran Carlos Barrera
Havia ocupat el càrrec en dues etapes, del 1995 al 2007 i del 2011 al 2019
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 07 d’abril de 2022 a les 19:50
Et pot interessar
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
-
Societat
Els sindicats alerten de pèrdues de 24 milions setmanals i veuen «insuficients» els ajuts per la PPA
-
Societat
Ocupacions del 80% al Pirineu lleidatà per la Puríssima
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
