El passat dimarts dia 19, les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) van tramitar una proposició al Congrés dels Diputats per a que els joves de 16 i 17 anys poguessin votar. És un dret que anem reclamant i lluitant històricament perquè es pugui complir. Hem de fer-ho, és el nostre deure fer que els joves puguin trobar la seva representació en les cambres.
Actualment, ja són diversos els estats que contemplen que els joves puguem votar clarament a partir dels 16 anys; Alemanya, Noruega o fins i tot el Brasil entre tants altres, en són exemples. Tot i això, en aquest Estat espanyol, on encara pertanyem, es veu que sempre els ha costat creure en els joves com si aparentés que els qui el governen mai no ho haguessin estat, però bé el seu conservadorisme sembla que els hi tapiï la visió de la realitat d'aquella Espanya tan retrògrada que sembla o si més no fan veure que tant estimen mentre sona l'himne de Panamà de rerefons.
Al cap i a la fi, tornant al tema, si els joves d’entre 16 i 18 anys també tenen responsabilitats penals, dret a treballar amb tot el que comporta això, ple consentiment en tractaments mèdics, dret al matrimoni i afegint que és el final de l'educació obligatòria i han de decidir el seu futur formatiu, com tots hem fet, per què no poden decidir-lo també en el tema electoral? Per què, si tenen aquestes obligacions i aquests drets, no poden votar?
Cal considerar, seriosament, que si els joves d'entre 16 i 18 anys poguessin votar la seva implicació en política augmentaria i, per tant, també la seva corresponsabilitat en polítiques que ens afecten molt directament, com, per exemple, les reformes educatives d'algun molt poc honorable exministre d'Educació, Cultura i Esports.
Ja fa anys que les JERC hi lluitem i sembla que ho podrem aconseguir, no cal celebrar la victòria abans d'hora però de moment dimarts passat la proposició va comptar amb el suport d'Esquerra Republicana, PSOE, Podem, Democràcia i Llibertat i el Grup Mixt. Mentrestant, organitzacions plenes de lladres com el Partit Impopular i els amics de les jaquetes com Ciutadans no van votar-hi a favor perquè potser si els joves voten, les coses canvien i no els hi agradaria gaire. Tot i que aquesta colla d’impresentables ens ho continuï negant, nosaltres hi continuarem lluitant fins que ho aconseguim pel vot als 16 anys!
No hi tenim dret? Lluitem pel vot als 16 anys!
«És un dret que anem reclamant i lluitant històricament perquè es pugui complir. Hem de fer-ho, és el nostre deure fer que els joves puguin trobar la seva representació en les cambres»
Ara a portada
Publicat el 26 d’abril de 2016 a les 00:00
Actualitzat el 26 d’abril de 2016 a les 00:50