La popular estàtua de Gaspar de Portolà, ubicada a l’entrada del Passeig de l’Estació de Balaguer, ha aparegut aquest dimarts pintada de vermell. L’acció s’emmarca en una campanya d’atacs a figures militars en protesta contra el Dia de la Hispanitat, que se celebra aquest dimecres 12 d’octubre, una festa d’España que commemora l’anomenat descobriment d’Amèrica i menysté la matança dels indígenas d’aquell continent causada per les tropes espanyoles.
Des del govern de la Paeria de Balaguer s’han demanat respecte per al patrimoni en les manifestacions de protesta.
[h3]Pintades també a Lleida[/h3]
La pintada contra el conqueridor de l’Abadia de Califòrnia ha estat feta hores després que l’escultura del soldat ubicada al Parc Científic i Tecnològic de Lleida hagi aparegut també pintada de vermell.
L’acció a Lleida pretén recordar també que l’escultura homenatja l’Exèrcit franquista que va ocupar Gardeny després de la Guerra Civil i va obligar a construir els aquartelaments militars als republicans empresonats al camp de concentració de la Seu Vella. Fins a la data, no hi ha cap reconeixement públic al sacrifici d’aquella mà d’obra esclava.
Pinten de vermell l’estàtua de Gaspar de Portolà de Balaguer
Societat
L’atac s’emmarca en una campanya de protestes contra el Dia de la Hispanitat
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’octubre de 2022 a
les 07:51
Et pot interessar
-
Societat
Pugen a sis les denúncies contra el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes
-
Societat
La campana de Granyena de Segarra torna a sonar 85 anys després
-
Societat
La Fira MOS-Sant Miquel de Lleida celebrarà la segona edició del 25 al 27 de setembre
-
Societat
Balaguer estrena Innobal, una jornada empresarial centrada en la intel·ligència artificial
-
Societat
Una quarta clienta denuncia el fisioterapeuta de Lleida per presumptes tocaments
-
Societat
El Castell del Remei cedeix el seu arxiu històric a la Generalitat
