El tècnic de la direcció general d'Afers Religiosos de la Generalitat, Joan Gómez, ha impartit durant tot el matí un seminari al Consell Comarcal de l'Alt Urgell, destinat a personal de l'administració encarregat de tractar assumptes relacionats amb l'educació, la salut i els serveis socials, per exemple.
Gómez ha demanat que es trenqui amb l'estereotip que diu que la diferència entre autòctons i immigrants la marca la fe. El tècnic recalca que cal respectar la llibertat religiosa de tothom i tractar les persones en funció del que són i no pas del país d'on procedeixen perquè no tots els immigrants d'una zona determinada combreguem obligatòriament amb la religió que es pressuposa.
A nivell de Catalunya, en poc més de tres anys, l'islam ha superat els testimonis de Jehovà en el tercer lloc de les religions que disposen de lloc de culte. A les comarques del Pirineu, la penetració de religions que no siguin la catòlica és encara molt baixa. A l'Alt Urgell, només es comptabilitza una església evangèlica (protestant) i un saló del regne (testimonis de Jehovà). Els dos centres estan ubicats a la Seu.
Gómez ha incidit en la importància que l'administració sàpiga tractar correctament la diversitat religiosa, perquè ha d'oferir un servei públic igual per a tothom i que no discrimini ningú.
Seminari sobre gestió religiosa al Consell Comarcal de l'Alt Urgell. Una imatge del seminari sobre gestió religiosa que s'ha fet d'aquest dilluns a la Seu d'Urgell.