Centenars de persones han tornat a sortir al carrer aquest diumenge a les Borges Blanques per protestar contra el nou projecte de la incineradora Tracjusa. Unes 500 persones han reclamat al Govern que mantingui la moratòria del 2021 per a les plantes incineradores i no permeti la construcció d’aquesta infraestructura.
La plataforma “Aturem la incineradora de Juneda” va presentar unn recurs després que l’executiu català hagués donat llum verda al projecte ambiental de la Nova Tracjusa. Aquesta tramitació que pretenia endarrerir la construcció de la incineradora va ser desestimat.
El col·lectiu alerta que es cremaran 45.000 tones de residus, i en un comunicat llegit durant la marxa de protesta, s’ha apuntat que “es cremaran residus urbans i industrials dels Ecoparcs, convertits en material combustionable amb efectes sobre els organismes vius”. La plataforma creu que hi ha alternatives a la gasificació dels residus.
Protesta a les Borges Blanques contra la Nova Tracjusa
Societat
La plataforma contrària a la incineradora creu que es cremaran 45.000 tones de residus i que tindrà un efecte nociu contra “els organismes vius”
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’octubre de 2022 a
les 10:25
Actualitzat el
24 d’octubre de 2022 a les
10:50
Et pot interessar
-
Societat
Pugen a sis les denúncies contra el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes
-
Societat
La campana de Granyena de Segarra torna a sonar 85 anys després
-
Societat
La Fira MOS-Sant Miquel de Lleida celebrarà la segona edició del 25 al 27 de setembre
-
Societat
Balaguer estrena Innobal, una jornada empresarial centrada en la intel·ligència artificial
-
Societat
Una quarta clienta denuncia el fisioterapeuta de Lleida per presumptes tocaments
-
Societat
El Castell del Remei cedeix el seu arxiu històric a la Generalitat
