Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans

L’Ajuntament ha aplicat protocols sanitaris estrictes i demana la col·laboració ciutadana per evitar incidents que posen en risc la salut pública

Publicat el 08 d’agost de 2025 a les 12:39

L’Ajuntament d’Almacelles ha reobert aquest divendres al matí les piscines municipals després de tancar-les dijous a la tarda en detectar excrements humans als tres vasos. L’alcaldessa, Vanessa Olivart, ha confirmat que les instal·lacions estan “en perfectes condicions” gràcies a la intervenció dels tècnics.

El consistori ha activat protocols sanitaris, que inclouen la retirada dels excrements, anàlisis de l’aigua, tractaments de cloració intensius, neteja i desinfecció dels filtres, per garantir la seguretat abans de la reobertura.

Tot i que encara no s’ha identificat l’autor de l’acte, l’Ajuntament ha fet una crida a la responsabilitat ciutadana per evitar situacions similars i ha anunciat que contactaran amb els Mossos per valorar mesures legals. Des del consistori alerten que incidents com aquest, que ja es repeteixen en altres piscines del país, suposen un risc per a la salut pública i afecten un servei que és de tots.