El cap de llista del PSC per la demarcació de Lleida al Parlament, Àngel Ros, ha afirmat avui que “si no posicionem el Pirineu com a marca de Catalunya o difícilment sortirem de la crisi tots plegats” i ha afegit que “promocionant la marca Pirineus impulsarem l’agricultura i l’ agroindústria a la muntanya i el turisme d’interior; Catalunya no és només una franja costanera, també hi ha un Pirineu i una plana que els socialistes volem defensar”.
Ros, que aquest migdia s’ha reunit amb una vintena de representants de sectors productius de la muntanya, ha explicat que “us donem la garantia que els diputats socialistes per Lleida que estiguem al Parlament defensarem aquest territori”. Així, ha dit, “el Govern de la Generalitat ha de patir igual quan cau una línia de producció de cotxes de l’àrea metropolitana quan el sector agroalimentari pateix una crisi de preus” i ha apuntat que “el Govern ha de veure el nostre territori com un territori potent, amb un sector agroalimentari que és el més estable de l’economia i un sector turístic que cal potenciar”.
Àngel Ros “queden pocs dies per a les eleccions, però els partits duren 90 minuts, no tot està decidit, i hem de concentrar els nostres esforços en fer realitat el projecte dels socialistes per a les Terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran”. El candidat socialista ha insistit en que “el dia 25 elegim un govern que faci tot el possible per sortir de la crisi, que governi i no abandoni el país ni deixi enrere cap dels seus territoris” i ha afirmat que “hi ha situacions massa greus en aquest país com per parlar únicament de la senyera, no ens podem permetre un 50 per cent d’atur juvenil i gairebé un 30 per cent de fracàs escolar”. A més, Ros ha explicat que “el PSC no vol trencar la relació amb Espanya, però sí canviar-la” i ha recordat que “el desencontre de Catalunya amb Espanya té un punt d’inflexió; la sentència del Tribunal Constitucional contra l’Estatut de Catalunya després del recurs del PP”. Ros ha afirmat que “nosaltres defensem
aquest canvi cap a un model federal i el dret a decidir, però cal prioritzar la política econòmica, el foment de l’ocupació i les polítiques d’atenció a les persones” i ha apuntat que “ni amb el millor pacte fiscal ens en sortim, si els ingressos són zero, els beneficis són zero, cal fer política econòmica amb majúscules”.
Per la seva banda, el número dos de la candidatura, Òscar Ordeig, ha destacat que “estem en moments difícils per Catalunya, però encara més pel Pirineu, i cal impulsar les nostres potencialitats”. En aquest sentit, ha dit, “ens cal una capital de comarca i una comarca, l’Alt Urgell, fortes, i definir molt bé el producte turístic que oferim; i aquí la Generalitat ens ha d’oferir el paraigua que és la marca Pirineus”. Ordeig ha explicat que “són necessaris pacs turístics i estructurar el sector, comptar amb les infraestructures viàries que necessitem i infraestructures tecnològiques adequades”. En aquest sentit, ha dit, “sembla il•lògic, en els temps que vivim, que aspirem a un pol econòmic i turístic i encara tinguem indrets al Pirineu sense cobertura de telefonia mòbil”.
Finalment, l’alcalde d’ Organyà, Antoni Fiol, també ha posat de relleu que “cal solventar el dèficit d’infraestructures de comunicacions i subministrament elèctric que encara patim a molts indrets de l’Alt Urgell”.
Ros: “Si no posicionem el Pirineu com a marca difícilment sortirem de la crisi”
El cap de llista del PSC per la demarcació de Lleida al Parlament s’ha reunit avui amb una vintena de representants de sectors productius de muntanya a Organyà
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de novembre de 2012 a les 18:22
Et pot interessar
-
Societat Balaguer, escenari de la pel·lícula «Killder», de Joan Ramon Armadàs
-
Societat Oliana i Rialb obren comportes per fer front a noves pluges
-
Societat Avancen els treballs per reparar la filtració a la part alta de la presa de Rialb
-
Societat Ponent i les Terres de l'Ebre, en alerta per pedregades, ventades, esclafits i tornados