El Ministeri de Sanitat del govern espanyol ha recomanat aquest dilluns establir límits al nombre de participants en esdeveniments socials i públics i socials, "especialment durant les celebracions de les festes nadalenques".
En la nova actualització del document sobre el risc de les variants de la Covid, el departament dirigit per Carolina Darias ha assenyalat que a causa del context epidemiològic actual i a les incerteses de la variant òmicron, a més d'una "possible disminució de l'efectivitat vacunal amb el temps", es recomana "mantenir i emfatitzar" el compliment de les mesures.
Entre elles, Sanitat ha citat "l'ús adequat de mascareta, la distància interpersonal, la ventilació adequada als espais tancats i la higiene de mans", a més de la limitació en el nombre de participants en esdeveniments públics i socials de Nadal. "La implementació precoç de les mesures de prevenció és fonamental", ha recordat.
L'estat espanyol ha registrat 10.261 positius i 44 defuncions des de dilluns. D'aquesta manera, la xifra d'infectats des de l'inici de la pandèmia és de 5.164.184 i la de víctimes és de 88.052, amb una incidència acumulada a 14 dies de 208,5 infeccions per cada 100.000 habitants, 9,48 punts més que en l'últim recompte.
Catalunya encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 11.436 casos, seguida pel País Basc (6.484) i el País Valencià (6.348). Des de l'inici de la pandèmia, Madrid encapçala el rànquing dels territoris amb més víctimes mortals causades per la Covid, amb 16.295. Després se situa Catalunya amb 16.015 i Andalusia amb 11.338, segons dades de Sanitat.
[plantillacoronavirus]
Sanitat recomana limitar el nombre de persones en les trobades de Nadal
El ministeri espanyol recorda l'ús de la mascareta, la ventilació dels espais tancats i la higiene de mans per frenar la Covid
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 30 de novembre de 2021 a les 16:52
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot