Treballen per vincular l'agricultura, la ramaderia i la transformació agroalimentària amb el turisme

Publicat el 06 d’octubre de 2010 a les 16:12

La venda directa i els productes de proximitat són coneixements que han explicat els italians als productors del Pallars Jussà perquè els puguin aplicar als seus negocis i treguin un valor afegit del producte. Judith Pardos, del Cedricat, entitat organitzadora del intercanvi de coneixements entre productors de la Toscana i del Pallars Jussà, ha explicat que es vol revaloritzar el producte local de la zona i una manera de fer-ho seria donar-lo a conèixer a la gent que la visita.

La formatgeria Vilavella de Basturs la va crear fa 6 anys Pere Galçaran amb l'objectiu principal de fer un producte de qualitat i artesanal. Des de la seva creació no ha deixat de créixer i millorar el producte. Galçaran explica que la producció és totalment artesanal i que ara es passarà a la producció ecològica per fer un producte encara de més qualitat. Galçaran ha explicat que té unes 380 cabres i que la producció anual és d'uns 400 litres de llet per cada cabra.

Galçaran ha dit que les experiències que els han explicat els italians de venda de proximitat és en el que està treballant. Galçaran ha explicat que està treballant en poder obrir un punt de venda a la formatgeria i incentivar la venda directa del productor al client. Segons Galçaran, el client podrà veure des d'on surt la llet del formatge i tot el procés de producció, i el més important és que s'eliminaran intermediaris i el guany del productor serà major.

 

 

Productors italians visitant el ramat de la formatgeria Vilavella de Casturs. Productors italians visitant el ramat de la formatgeria Vilavella de Casturs.