La xarxa ferroviària de Catalunya té previst incorporar 124 trens entre aquest 2025 i 2027, segons ha informat el Departament de Territori i Habitatge. 72 dels combois aniran destinats a Rodalies, 38 als serveis regionals i 14 seran per a FGC per a la llançadora de l'Aeroport de Barcelona i Rodalia de Lleida.
"És un pas més per aconseguir un transport públic amb major qualitat i arribar a l'objectiu de tenir un país on els trens surtin puntuals cada matí", ha assegurat la consellera de Territori, Sílvia Paneque. "És cert que hi ha molta feina per fer. Però de manera tossuda hi insistirem. Els nous trens són una bona notícia", ha continuat Paneque, que confia que amb la incorporació d'aquests vehicles "disminuiran les incidències".
FGC ha encarregat deu trens per abastir la futura llançadora que ha de connectar Barcelona i l'Aeroport del Prat. Es tracta de trens elèctrics, que també s'estan fabricant a la planta d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda. Estaran formats per cinc cotxes, amb portes a cada costat, 209 seients i una capacitat total de 656 viatgers.
Es preveu que el primer d’aquests trens iniciï les proves a finals de 2025. FGC també ha encarregat uns altres quatre trens per al servei de Rodalia de Lleida. En aquest cas, s'estan fabricant a la planta d'Staedler Rail de València. Són també trens elèctrics, formats per tres cotxes, amb sis portes a cada costat, 164 seients i una capacitat total de 439 viatgers. Es preveu que el primer d'aquests trens iniciï les proves a finals del 2025.