Un grup d'alumnes viatgen a la Patagònia per estudiar la biodiversitat

Publicat el 10 de febrer de 2009 a les 14:57

L'estada s'emmarca dins el programa acadèmic internacional del Campus de Ciències de la Natura (CCN) de Seròs (Segrià) que es desenvolupa en diferents països de l'Amèrica del Sud i que permet que estudiants de la UdL puguin fer recerca biològica lluny de terres lleidatanes. Diumenge, quatre alumnes, també participants del programa, van arribar a Lleida provinents de Veneçuela on s'han estat unes setmanes estudiant la selva d'aquell país.

El Campus de Ciències de la Natura de Seròs –abans conegut com a Universitat Catalana d'Estiu de Ciències de la Natura- participa des de fa tres anys en un programa acadèmic internacional que es desenvolupa en diferents països sud-americans. Arran del conveni subscrit l'abril passat entre l'Ajuntament de Seròs i la Universitat de Lleida, els estudiants de la UdL es poden beneficiar dels cursos internacionals que s'ofereixen des del CCN de Seròs mitjançant els quals els universitaris poden conèixer alguns dels indrets del planeta amb una gran riquesa biològica, com ara la selva argentina, segons ha destacat l'alcalde de Seròs, Gabriel Pena, qui ha acompanyat els estudiants a l'estació.

Els set alumnes, que han estat convidats per la Universidad Nacional de la Patagonia Austral, s'estaran a la selva patagònica on podran conèixer la biodiversitat d'aquella zona. En concret podran veure glacials i balenes i desenvoluparan un estudi sobre els pingüins i els còndors a més d'altres activitats de recerca biològica durant les dues setmanes que s'estaran a l'Argentina. Els estudiants aniran acompanyats durant el viatge per professors del Campus de Ciències de la Natura, encapçalats per la responsable de l'oficina catalana de turisme ornitològic de Seròs, Maria Àngels Lacruz, i per Àngel Romo, del Centre Superior d'Investigacions Científiques.

El programa de cursos internacionals va néixer fa 12 anys tot i que els estudiants lleidatans fa tres anys que poden participar-hi gràcies al suport del Campus de Seròs. El programa també comporta que alumnes d'altres parts del món vinguin a terres lleidatanes per estudiar la riquesa biològica de les comarques de Ponent, especialment centrada a la zona de l'Aiguabarreig. A banda dels alumnes, també es constant l'estada de professors i alumnes americans a les terres de Lleida gràcies al programa d'intercanvi.

Des del Campus de Seròs, tutel·lats per l'Institut de Biodiversitat Tropical, volen ampliar el programa d'intercanvi acadèmic internacional perquè més alumnes de la UdL hi puguin prendre part. Per això s'estan cercant poblacions lleidatanes que vulguin participar en el programa i que disposin d'allotjament per acollir els estudiants que venen dels continents europeu i americà per conèixer la biodiversitat de les comarques de Lleida.

 

 

Els estudiants i una professora a l'estació de trens Lleida-Pirineus abans d'iniciar el viatge. Els estudiants i una professora a l'estació de trens Lleida-Pirineus abans d'iniciar el viatge.