Un lleidatà de 30 anys guanya el Concurs de Menjar Calçots de Valls

En aquesta edició, l'organització no permetia participar-hi al guanyador de l'any passat

Publicat el 25 de gener de 2015 a les 19:18
Actualitzat el 26 de gener de 2015 a les 08:41

Josep Maria Godia, al centre de la imatge. Foto: J.V.
 

Josep Maria Godia, un lleidatà de 30 anys i que participava al concurs per segon any consecutiu s'ha endut el trofeu de vencedor, menjant 115 calçots i més de 2 quilos i 200 grams. Godia, que ja ha assegurat que l'any vinent tornarà, comentava que és un amant dels calçots i que des de ben jove que menja molt.

Adrià Wegrzyn ha animat al seu pare durant el Concurs. Foto: J.V.


Adrià Wegrzyn, barceloní i guanyador de l'edició anterior i de set edicions més i que va batre un nou rècord en cruspir-se 275 calçots -més de 3 quilos i 800 grams, enguany no ha pogut participar en el 30è Concurs de Menjar Calçots per una normativa del concurs que segons l'organització de l'acte pretenia fer-lo més competitiu. Wegrzyn ha acompanyat i animat al seu pare que hi participava, el qual ha finalitzat cinquè.

Imatge dels concursants al Concurs de Menjar Calçots. Foto: J.V.


En total al Concurs de Menjar Calçots hi han concorregut 16 persones vingudes de ciutats com Barcelona, Lleida, Tremp, Madrid, Sabadell, entre molts d'altres. L'organització tenia apuntades una vintena de participants, però algunes baixes d'última hora n'han reduït el nombre. En iniciar el concurs, les dues colles castelleres locals, la Colla Joves Xiquets de Valls i la Colla Vella dels Xiquets de Valls han enlairat uns pilars de cinc al mig de la plaça del Pati.

Rafel Castells, secretari de la Cambra de Comerç de Valls i coordinador de la Gran Festa de la Calçotada, ha destacat la repercussió que té la festa fora de les nostres contrades assenyalant que enguany s'ha arribat als 40.000 visitants. Castells ha fet referència a la previsió meteorològica que preveia molt de vent avui al matí a la ciutat de Valls, «ni el vent previst, que al final no s'ha produït, ha aturat l'allau de visitants».