Repunt d'accidents mortals de motoristes aquest estiu a les carreteres de Lleida

Malgrat els controls reforçats, els sinistres amb motoristes han augmentat en zones inesperades, amb quatre víctimes mortals durant l'estiu

Damià Larribada, inspector cap de l'àrea de Trànsit dels Mossos a Ponent
Damià Larribada, inspector cap de l'àrea de Trànsit dels Mossos a Ponent | Ignasi Gómez
Redacció
09 de setembre de 2024, 09:24

Aquest estiu, les carreteres de Lleida han estat marcades per un preocupant augment en el nombre de motoristes morts en accidents de trànsit. Malgrat els esforços intensificats de control i prevenció per part dels Mossos d'Esquadra, els sinistres han augmentat, especialment en zones no habituals de risc. L'inspector cap de l'Àrea Regional de Trànsit dels Mossos d'Esquadra a Ponent, Damià Larriba, ha lamentat que, tot i els plans de patrullatge en les vies més freqüentades per motoristes, els accidents mortals han ocorregut fora d'aquestes zones.

Entre els mesos de juny i agost, quatre motoristes han perdut la vida en diverses carreteres de la demarcació. Els accidents s'han registrat en vies com la C-26 a la Sentiu de Sió, la N-240 a Lleida, la C-14 a Vilanova de l'Aguda i la C-45 a Seròs. L'inspector ha destacat que la majoria de les víctimes eren persones de pas, amb dues d'elles de nacionalitat estrangera.

A més de les víctimes mortals, els accidents amb ferits també han augmentat un 6,5% respecte a l'any anterior, amb un total de 292 persones lesionades aquest estiu. Tot i que el nombre total d'incidents ha disminuït lleugerament, amb 545 accidents registrats enfront dels 562 de l'any passat, la gravetat dels sinistres ha estat més alta, amb gairebé cinquanta persones imputades per accidents amb conseqüències greus o mortals.

D'altra banda, les infraccions relacionades amb la conducció sota els efectes de l'alcohol i les drogues han seguit sent una preocupació important. Encara que els positius per alcohol i drogues han mantingut xifres similars a les de l'any passat, ha augmentat considerablement el nombre de conductors detectats conduint sota la influència de totes dues substàncies simultàniament. Així mateix, les denúncies per distraccions al volant, principalment per l'ús del mòbil, han pujat un 79% respecte al 2023.

En relació amb les mesures de seguretat, Larriba ha recordat que, tot i els avenços tecnològics i el reforç dels controls, la sinistralitat a les carreteres lleidatanes continua sent un desafiament. Des de l'any 2000, les víctimes mortals han disminuït dràsticament, passant de 97 a 22 l'any passat, però la pèrdua de vides continua sent, segons l'inspector, "una aberració". Per això, els Mossos d'Esquadra mantenen el compromís de millorar la prevenció i investigar cada accident per evitar futurs sinistres