Continua el projecte de sensibilització musical a les llars d'infants

Professorat del Conservatori visita les cinc llars d'infants municipals per mostrar el seu instrument i assajar unes cançons

Publicat el 31 de març de 2011 a les 13:20

Sessió a la llar d'infants l'Estel. Foto: AjM

El Conservatori Municipal de Música de Manresa torna a oferir aquest curs escolar la seva col·laboració a les cinc llars d'infants municipals per organitzar una activitat musical amb els infants de 2 a 3 anys. Aprofitant els coneixements i la formació del professorat del Conservatori, es vol aconseguir donar un suport a les llars d'infants amb nous recursos educatius per treballar la sensibilització musical amb la petita infància. Aquest és el tercer curs que es porta a terme aquesta col·laboració.

Durant una setmana, entre avui i dijous de la setmana que ve, professorat del Conservatori visita les cinc llars d'infants per mostrar el seu instrument als nens i nenes i assajar junts unes cançons. El calendari de les visites és el següent:

  • L'Estel, Viola, Javier García, 31 març, 10 matí
  • La Llum, Violoncel, Anna Costa, 1 abril, 10 matí
  • Petit príncep, Piano, Benjamí Santacana, 4 abril, 10 matí
  • El Solet, Trompeta, Joan Arnau, 4 abril, 10 matí
  • La Lluna, Flauta travessera, Pep Miró, 7 abril, 10 matí

Igual que en les dues anteriors edicions, l'activitat inclourà un concert final, que es farà a l'Auditori del Conservatori Municipal de Música, en el qual hi estan convidades les famílies dels infants. El concert es farà:

  • Dia 11 d'abril, a les 10 h: La Llum i Petit príncep
  • Dia 13 d'abril, a les 10 h: El Solet, La Lluna i L'Estel

En total, hi participaran uns 140 infants. Al concert, els nens i nenes faran sonar un instrument senzill fabricat a la mateixa escola.

Els objectius del projecte són:

  • Despertar el gust per la música als infants.
  • Introduir-los en un ric entorn musical, mitjançant la veu, l'escolta i els instruments.
  • Donar a conèixer als infants un instrument musical concret.
  • Potenciar i desenvolupar les seves capacitats cognitives, psicomotrius i afectives, mitjançant l'exploració, manipulació, experimentació i interpretació i amb un repertori de cançons.
  • Ser capaços de seguir el fil conductor de l'activitat programada.
  • Fer participar els infants d'escoles diferents en una activitat comuna amb un final conjunt.
  • Construir cada infant un instrument musical.
  • Mostrar a les famílies el resultat del treball realitzat.
  • Donar a conèixer, a infants i famílies, l'Escola de Música i Conservatori de Manresa i l'auditori de què disposa.  
  • Establir vincles de col·laboració entre centres educatius de titularitat municipal

Metodologia
A partir d'un conte o fil conductor –La granja d'animals– i de 5 cançons escollides per les educadores de les llars d'infants –Cada dia al dematí; El gall i la gallina; Ploreu, ploreu ninetes que el ruc està malalt i Les oques van descalces–, el Conservatori en prepara un arranjament musical per donar-hi continuïtat i enllaçar-les.  

Les cançons es treballaran a cada escola durant els mesos de març-abril i, paral·lelament, un instrumentista del Conservatori les visita.