Aquest dijous 8 de març a les 6 de la tarda, s'inaugurarà a l'Espai Plana de l'Om en el marc del Dia Internacional de la Dona, l'exposició fotogràfica De l'ombra a la llum, produïda per la Fundació Setba i Photogenic Festival i organitzada per l'Ajuntament de Manresa.
De l'ombra a la llum, que es podrà veure fins al 18 de març, consta de 15 retrats en blanc i negre de Maria Espeus (premi de Cultura CoNCA 2017) i 15 fotografies a color fetes per cinc de les participants al taller de fotografia i paraula, adreçat a dones que han patit violència masclista: Sylvia CR, Núria Casasús, Lia Mestre, Maribel Palma i Mercè Valls
Cada retrat va acompanyat d'una frase de l'escriptora Rosa Regàs i la resta de fotografies amb frases de les pròpies dones autores.
Fundació Setba i Photogenic Festival
Aquesta exposició neix de la col·laboració entre la Fundació Setba i Photogenic Festival. Des de fa anys la Fundació Setba, que treballa amb la cultura com a vehicle d'integració, organitza un taller de fotografia i paraula adreçat a dones que han patit la violència masclista. Es tracta d'un taller impartit per Ventura Camacho que treballa l'apoderament i la millora de l'autoestima de les participants, així com aprendre a expulsar les pors que les impedeixen actuar. La fotografia els serveix com a teràpia.
D'altra banda, el festival de fotografia emergent Photogenic Festival té l'objectiu de promoure la cultura com "un dret de tots i per a tots". I amb aquesta idea va incloure a la seva agenda activitats fotogràfiques vinculades a projectes socials, cada any amb un tema diferent. D'aquí neix la col·laboració amb la Fundació Setba.
Les participants en el projecte són voluntàries sorgides de diverses entitats vinculades a la violència de gènere. Són dones de diferents ètnies i condició social.
Dijous s'inaugurarà una exposició de fotografies de Maria Espeus a l'Espai Plana de l'Om
Cultura i Mitjans
En el marc de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, que es podrà veure fins al 18 de març
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
07 de març de 2018 a
les 09:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
Sara Roy: «Em preocupa que els temps foscos acabin afectant la cultura»
