«Sàpiens» presentarà a la Fàbrica Nova un reportatge sobre la vaga de 1946

Cultura i Mitjans

L'acte tindrà lloc divendres 6 de novembre al mateix espai on les treballadores van protagonitzar la protesta contra el franquisme

Publicat el 30 d’octubre de 2026 a les 10:36

La revista Sàpiens presentarà divendres vinent, 6 de novembre, a les 6 de la tarda, el seu número de novembre a la Fàbrica Nova de Manresa. La publicació dedica el tema central a la vaga que les treballadores de la fàbrica van protagonitzar el gener de 1946, amb un reportatge titulat La primera gran vaga contra el franquisme. La presentació es farà al mateix escenari on van tenir lloc els fets.

El reportatge l'ha escrit el periodista i historiador John McAulay, amb l'assessorament de l'historiador manresà Pere Gasol i Pujol i de l'Associació Memòria i Història de Manresa (Memoria.cat), i ha comptat amb el suport de l'Ajuntament de Manresa.

Visita guiada per les naus de la fàbrica

Després de la presentació, els assistents podran participar en una visita guiada per les naus de la Fàbrica Nova, un espai que recentment ha iniciat una nova etapa amb les obres de la primera fase de rehabilitació.

L'acte està organitzat per la revista Sàpiens, l'Ajuntament de Manresa i l'Associació Memòria i Història de Manresa. Per assistir-hi, tant a la presentació com a la visita guiada, cal inscriure's prèviament mitjançant el formulari de la publicació.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google