El pròxim dissabte, el projecte MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social repetirà la seva darrera creació basada en els models de consum de la nostra societat i l'impacte que aquests poden generar al nostre entorn i al conjunt del planeta. Es tracta d'una creació col·lectiva que suma testimonis, vivències i anàlisi per encarar-nos a un repte que incumbeix a totes les persones.
L'obra de teatre Forat, Pau, Llum és interactiva i cal que les persones assistents portin un smartphone amb auriculars, ja que es fa un recorregut per diferents espais del teatre. Es destaca una metodologia que ens vol treure de ser només espectadors i passem a ser cocreadors de la posada en escena. Es poden reservar les entrades a aquest enllaç.
El resultat que es presenta es va iniciar amb un procés al mes d'abril, on diverses persones van aportar les seves visions sobre l'àmbit del consum, el comerç just i l'impacte que tenen en l'àmbit social i mediambiental. A partir de l'intercanvi d'experiències es va crear la producció teatral amb la participació de diverses persones del món de les arts escèniques o altres que estan vinculades a moviments socials. Així, el projecte combina espais de diàleg i intercanvi, creació del guió i posada en escena.
MOU-TEatre. Arts escèniques, inclusió i transformació social és una iniciativa de l'Ajuntament de Manresa per fer del teatre una eina que promogui la reflexió sobre la societat actual i un espai creatiu d'intercanvi entre diferents col·lectius. D'aquesta manera s'impulsa la reflexió col·lectiva sobre temàtiques d'actualitat a través de les arts escèniques, ja que el llenguatge artístic pot acompanyar per remoure inquietuds i fer de mirall de la societat on vivim.
En aquesta ocasió hi participen les regidories de Cultura, Joventut i Cooperació de l'Ajuntament de Manresa amb la col·laboració de Projectes de Ciutat que reforça la temàtica de consum conscient amb la difusió de l'ODS 12.
[h3]El projecte es treballa de forma conjunta amb Cia. Sargantana i Els Carlins[/h3]
La companyia Sargantana es va fundar l'any 2003 a Barcelona, amb l'objectiu d'oferir un teatre basat en la unió de l'art teatral al món, creant un espai de vivència, reflexió i comunió amb el públic. La companyia manté la idea de procés de recerca en tots els muntatges, incloent-hi altres disciplines i elements artístics. El propòsit és oferir al públic una experiència artística capaç de commoure'l. La seva obertura li permet treballar amb diferents companyies internacionals amb la voluntat d'interpel·lar al públic del segle XXI.
Aquests objectius de recerca social a través del teatre coincideixen amb la finalitat de la Sala Els Carlins de dialogar amb el públic manresà sobre les inquietuds socials. La sala acollirà la tercera creació amb aquesta metodologia de treball, ja que en edicions anteriors ja s'han explorat el dret a refugi i la violència de gènere.
L'acte està coorganitzat per Cia. Sargantana, Els Carlins i l'Ajuntament de Manresa i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Dissabte es farà a Manresa la segona representació del teatre social «Forat, Pau, Llum»
MOU-TEatre és un projecte col·lectiu de la companyia Sargantana, Els Carlins i l'Ajuntament que aposta pel teatre interactiu
ARA A PORTADA
-
Illa anuncia el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Sant Vicenç: «la decisió ja està presa» Pere Fontanals
-
-
La pluja intensa provoca afectacions a municipis del Bages però sense danys personals Pere Fontanals
-
L'atletisme manresà brilla en la victòria de Catalunya al Campionat d'Espanya de Federacions Pere Fontanals
-
Publicat el 10 de novembre de 2022 a les 16:50
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans «Hi havia un caliu social a Artés que va facilitar la revolta dels Burots»
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós inicia el procés per posar nom a dos parcs i al nou CAP del municipi
-
Cultura i Mitjans La lluna plena i Montserrat tornen a brillar a Castellbell i el Vilar amb el Pla de Lluna
-
Cultura i Mitjans Dotze mirades literàries a l'art prohibit: Lola Palau torna amb un recull inspirat en peces censurades
-
Cultura i Mitjans El 64% dels comerços de Sant Fruitós inicien l'atenció en català
-
Cultura i Mitjans Canvi d'intèrprets d'última hora al Festival de Sant Fruitós per una indisposició de Mireia Pintó