Dijous, 30 de juny torna per novè any consecutiu el cicle d'activitats culturals d'estiu L'Hora del Pati, organitzat per la delegació del Bages-Berguedà del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. El Pati de la seu del COAC a Manresa acollirà en aquest novè cicle tallers i concerts corals, poesia, jazz... En definitiva, diverses activitats lúdiques i culturals que aniran in crescendo fins el 21 de juliol.
El tret de sortida del cicle serà aquest dijous, 30 de juny, amb l'actuació del Cor Lupulus EmSembla, un cor masculí fundat a Manresa el març de 2011 que té per objectiu vehicular l'oci dels seus integrants a través del cant coral. La segona part serà a càrrec de la Coral Escriny fundada a Santpedor l'any 1968 i dirigida actualment per Marc Reguant.
El dijous, 7 serà el torn de la poesia. Sònia Moya, poeta i rapsoda ens recitarà textos extrets del seu poemari Gramàtica de l'equilibri acompanyats per estàndards de jazz interpretats pel guitarrista Pau Ruiz. El dijous, 14 serà l'espectacle El Pau i la Maria en Concert amb Elia Corral i Albert Palomar. Un espectacle on podrem conèixer aquest duo de folk-pop, i les cançons del seu primer àlbum. I finalment el dia 21, i gràcies a la col·laboració de la Casa de la Música de Manresa i el Vermell, serà el cantautor Pau Vallvé qui ens vingui a presentar les cançons del seu últim àlbum.
Abans dels concerts, dels dies 7, 14 i 21, i com ha estat habitual en totes els edicions del cicle, s'han organitzat activitats per a públic familiar. D'una banda, els dia 7 i 21 a les 7 de la tarda es farà un taller de papiroflèxia i el dia 14 un taller de construcció d'instruments musicals amb material reciclat. Les 3 activitats són gratuïtes i cal inscripció prèvia (manresa@coac.cat. 93 8751800). També del 7 al 29 de juliol i a la sala petita de la Casa Lluvià (planta baixa) es podrà veure una exposició de papiroflèxia amb obres de Jordi Adell.
Els concerts dels dies 30 de juny i del 7 de juliol son gratuïts. Les entrades pels concerts del Pau i la Maria del dia 14 i el de Pau Vallvé del dia 21 es podran comprar anticipades a la delegació de dilluns a divendres de 9 a 14 h a 6 euros i el mateix dia del concert a 5 euros. Tots els concerts són a les 10 del vespre.
L'Hora del Pati compta amb el patrocini de Cots i Claret, Grup Soler i Catalunya Caixa, i amb la col·laboració de La Casa de la Música del restaurant Vermell.
Programa 2011. 9a edició
Dijous, 30 de juny
-A les 22.00 h
Cor Lupulus EmSembla
Obres religioses i laiques d'autors renaixentistes i barrocs amb alguna incursió al món de l'òpera romàntica
Coral Escriny
Un passeig per la musica coral des de la polifonia medieval fins els nostres dies.
Poemes musicats i cançons populars catalanes harmonitzades per compositors del segle XX
Entrada lliure
Dijous, 7 de juliol
-A les 19.00 h
Taller de papiroflèxia. A càrrec de Jordi Adell
Inscripcions a la delegació. 93 8751800 / manresa@coac.cat
Inscripció gratuïta
-Al les 21.00 h
Inauguració de l'Exposició de papiroflèxia. Obres de Jordi Adell
De dilluns a divendres de 9 a 14 h. Dijous de l'Hora del Pati de 7 a 9 de la tarda. A la sala petita de la delegació (planta baixa)
-A les 22.00 h
Gramàtica de l'equilibri. Sònia Moya, poeta i rapsoda, i Pau Ruiz, guitarra.
Textos extrets del seu poemari Gramàtica de l'equilibri (Premi Amadeu Oller 2010), combinats amb textos inèdits.
Acompanyen els poemes estàndards de jazz d'autors com Wes Montgomery, Henry Mancini o Charlie Haden, entre d'altres.
Entrada lliure
Dijous, 14 de juliol
-A les 19.00 h
El Recicluthier: Música de reciclatge. A càrrec de Xavi Gallego i Laia Puig.
Taller de construcció d'instruments musicals amb material reciclat adreçat a públic familiar (a partir de 6 anys).
Inscripcions a la delegació. 93 8751800 / manresa@coac.cat.
Places limitades. Inscripció gratuïta.
-A les 22.00 h
El Pau i la Maria en Concert. Amb Elia Corral i Albert Palomar.
Un espectacle on podrem conèixer aquest duo de folk-pop, i les cançons del seu primer àlbum.
Música i teatre es barregen, i veurem les peculiaritats i excentricitats del duo de folk-pop en català més exitòs de l'any... o això diuen ells.
Entrades: Anticipades 5 euros, el mateix dia 6 euros.
Dijous, 21 de juliol
-A les 19.00 h
Taller de papiroflèxia. A càrrec de Jordi Adell
Inscripcions a la delegació. 93 8751800 / manresa@coac.cat.
Inscripció gratuïta.
-A les 22.00 h
Pau Vallvé en concert.
Presentació del seu 12è disc "2010". Un treball fresc, directe i d'èpica tribal, un disc sincer i molt personal.
Entrades: Anticipades 5 euros, el mateix dia 6 euros
* Entrades anticipades a la Casa Lluvià de dilluns a divendres de 9 a 14 h
* Hi haurà servei de Bar tots els dies a càrrec del restaurant el Vermell
El COAC organitza la novena edició de «L'Hora del Pati»
Cultura i Mitjans
Aquest dijous comencen les activitats culturals que s'allargaran fins el proper 21 de juliol
ARA A PORTADA
-
-
Política Manresa aprova les ordenances fiscals del 2027 enmig d'un xoc per la taxa de residus Pere Fontanals
-
Societat Els alumnes del Guillem Catà de Manresa també es mobilitzen contra la supressió d'excursions Pere Fontanals
-
Societat Domènec Casas es jubila després de 45 anys a Protocol de l'Ajuntament de Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Fira de la Coca i el Mató de Monistrol amplia l'espai i s'avança al divendres Pere Fontanals
Publicat el
29 de juny de 2011 a
les 12:23
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal obre una nova tanda d'entrades per veure el Mic després d'exhaurir-ne quatre sessions
-
Cultura i Mitjans
L'Obrador de la Fira Mediterrània de Manresa impulsa més de 100 projectes en cinc anys
-
Cultura i Mitjans
Súria mostra les restes del mas medieval de la Miranda a les Jornades Europees de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans
Santpedor desvela el seu catàleg inèdit de pergamins en les Jornades Europees de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans
Manresa encetarà la Setmana del Turisme Industrial amb els 200 anys de la Fàbrica dels Panyos
-
Cultura i Mitjans
«Músiques de festa major» sonaran a Sant Fruitós amb la Unió Musical del Bages
