L'espectacle multidisciplinari de la companyia Capicua, anomenat Nüshu, a l'escenari Monocicle, ha tancat aquest diumenge al vespre una nova, exitosa i multitudinària edició del Giracirc de Collsuspina, el festival de circ al carrer del Moianès i de la Catalunya central.
Tot i que el dia més fort va ser dissabte, durant el total dels tres dies han passat pel festival més de 5.000 assistents, una xifra que multiplica per tretze la població d'aquest poble del Moianès, que té actualment 398 habitants.
[intext1]
El Giracirc es va inaugurar divendres amb un espectacle únic de circ, flamenc i teatre i ha continuat durant tot dissabte i diumenge amb espectacles al carrer i de carrer, de franc. S'han pogut veure tècniques de circ ben diverses com clown, màgia, teatre de gest, equilibris, mini volant doble, malabars de foc, trapezi o escala aèria entre d'altres.
[slideflaix]2057[/slideflaix]
Ha comptat amb la participació de dotze companyies que han representat tretze espectacles. Unes companyies vingudes d'arreu del món, algunes d'elles internacionals de Mèxic o Guatemala, però també de Catalunya i de l'Estat.
[intext2]
Aquest diumenge al matí, s'ha presentat el projecte inclusiu de circ social entre joves migrants sols, joves nouvingudes i joves del territori, una proposta que per Xavier Vinuesa, una de les principals ànimes del Giracirc, "dona tot el sentit a tot el festival i que no deixarem de fer". Es tracta d'un projecte desenvolupat per professionals de la Coop de Circ i Arriant Produccions amb la col·laboració de l'Associació Artística Desperta Espurnes.
Les companyies que han participat aquest any han estat Chicharrón Circo Flamenco, Karlus, Panchorizo, Anna Confetti, José Luis Redondo, Flying Pikmis, Inperfectus-La Lolamento, Arai&Rosa Roseta, Abraham Arzate, Cils, Guga&Silvia i Capicua.
[noticia]110983[/noticia]
El Giracirc va rebre el premi Zirkólica 2022 a la millor iniciativa per a la projecció del circ i la formació i a més s'ha agermanat amb projectes amics com ara són el Pixa't de Riure d'Alpens, el Mimaa d'Arbúcies, La Fàbrica de Somnis de Vic i El Ganxo de Sant Feliu de Codines.
El Giracirc torna a ser un èxit i Collsuspina multiplica per tretze la seva població
Cultura i Mitjans
Durant tres dies s'ha gaudit de tretze espectacles de circ i clown al carrer i de franc
ARA A PORTADA
-
Successos Nou detinguts per un assalt violent a un domicili de Manresa com a revenja per una baralla Pere Fontanals
-
Successos Dos detinguts en una baralla multitudinària que ha desbordat la policia a Sant Joan de Vilatorrada Pere Fontanals
-
-
Política La Generalitat estudia una variant soterrada de la C-55 a Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
Esports La Fundació Bàsquet Manresa impulsa una expedició solidària a Cap Verd per formar entrenadors Pere Fontanals
Publicat el
20 d’agost de 2023 a
les 22:15
Actualitzat el
20 d’agost de 2023 a les
22:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós incorpora dues obres de Coloma Medina al seu fons artístic municipal
-
Cultura i Mitjans
Efímera torna al CACiS de Calders amb art, poesia, música i instal·lacions aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós es prepara per a una Festa Major amb Miki Núñez, Studio 54 i una setmana d'activitats
-
Cultura i Mitjans
L'Estiu Jove de Santpedor oferirà un mes d'activitats i es tancarà amb els Strombers
-
Cultura i Mitjans
Les Festes de Sant Pere ompliran la Carretera de Santpedor amb cinc dies d'activitats
-
Cultura i Mitjans
La Universitat Catalana d'Estiu de Manresa es trasllada al Kursaal per una avaria a la climatització
