El govern municipal de Manresa ha lamentat la nova sentència del Tribunal Suprem que declara nuls diversos articles sobre l'ús del català a les escoles. El portaveu municipal i regidor d'Ensenyament, Antoni Llobet, ha manifestat el seu rebuig per una sentència que posa en dubte un model "que ha funcionat amb èxit durant 30 anys".
Per al portaveu municipal "la sentència va en contra de la pervivència de la nostra llengua i contra un model bo que ha funcionat pedagògicament i que garanteix la cohesió social a Catalunya".
Llobet ha assegurat, en acabar la presentació del balanç del primer any de govern municipal, al Casal de les Escodines, que hi ha un xoc entre el sistema judicial espanyol que "fa una lectura interessada d'allò que legítimament han aprovat les institucions catalanes al govern i al Parlament de Catalunya" .
Per finalitzar, el portaveu municipal ha assegurat que el govern municipal farà costat a totes les iniciatives que impulsin les institucions per defensar la llengua catalana i el model d'immersió lingüística i ha fet una crida "a valorar l'esforç dels mestres a les aules".
El govern lamenta la sentència contra la immersió lingüística
Antoni Llobet ha rebutjat que el sistema judicial espanyol substitueixi el que han aprovat les institucions catalanes
ARA A PORTADA
-
La Fira de l'Aixada renova els itineraris del Rei i el Bisbe i s'expandeix pel Centre Històric Pere Fontanals
-
La presa de possessió del regidor d'Aliança Catalana a Santpedor acaba amb un detingut Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Publicat el
27 de juny de 2012 a
les 16:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal suma 53 adhesions a la campanya per reforçar el català al comerç
-
Cultura i Mitjans
Les biblioteques impulsen un taller per recuperar la memòria de la Manresa d'abans
-
Cultura i Mitjans
Joan Maria Rigat i Júlia Fons triomfen en un Premi Joan Vilanova molt participat
-
Cultura i Mitjans
La manresana Estel Blay comandarà la missió Hypatia III en una simulació marciana a l'Àrtic
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
