La colla castellera Tirallongues de Manresa va fer aquest passat diumenge a Avinyó una actuació molt bona amb motiu de la trobada castellera de Colles de l'Eix, juntament amb els Sagals d'Osona, els Marrecs de Salt i els Castellers de Lleida.
Passaven uns minuts de les 12 del migdia que les quatre colles van aixecar 2 pilars de 4 de benvinguda cadascuna, que donava l'actuació per començada.
Els Tirallongues començaven les rondes amb un 3 de 7 amb agulla, resolt sense complicacions, en segona ronda van fer un intent desmuntat de 5 de 7, que poca estona després van tornar a provar amb èxit, i en tercera ronda van descarregar un 4 de 7 amb agulla amb solvència. Els manresans van acabar l'actuació amb un pilar de 5.
Els Sagals d'Osona, per la seva banda van fer un 3 de 7 en primera ronda, un 3 de 7 amb agulla en la segona ronda, i un intent desmuntat de 4 de 7 en tercera ronda que van poder descarregar en la repetició. Els de la camisa taronja van acabar l'actuació amb un pilar de 5. Els Marrecs de Salt, la colla que portava la millor actuació de la jornada, va descarregar a les rondes i sense problemes el 3 de 8, el 4 de 8 i el 5 de 7, acabant amb un pilar de 5. I els Castellers de Lleida van descarregar el 3 de 7, el 5 de 7 i el 4 de 7, acabant també amb un pilar de 5 com les altres colles.
Després es va fer el ja habitual castell de germanor, un 4 de 7 amb un membre de cada colla a cada un dels pisos del castell, i amb el pom de dalt també amb una camisa de cada color.
La propera actuació de Tirallongues serà a Callús el dissabte dia 2 de juliol, juntament amb els Salats de Súria, un bon lloc per provar les millores que pugui presentar la colla.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
14 de juny de 2016 a
les 07:28
Actualitzat el
14 de juny de 2016 a les
07:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
