El cicle Temes del Pou viurà dimecres a 2/4 de 8 del vespre, una taula rodona titulada La Manresa dels 100.000 habitants. Es farà a la Sala d'Actes del Centre Cultural El Casino i hi participaran Rufí Cerdan, Jordi Ludevid, Adam Majó, Josep Ramon Mora, Josep Oliveras i Claudina Relat. Durant l'acte es presentarà la revista El Pou de la gallina de novembre, que dedica el dossier a aquest debat. L'entrevista a fons del número és per a Teresa Arqué, treballadora tèxtil.
Sis veus per pensar la ciutat
La taula rodona reunirà el geògraf Rufí Cerdan, l'arquitecte i urbanista Jordi Ludevid, Adam Majó, excomissari del Centre Històric, l'activista social Josep Ramon Mora, el geògraf Josep Oliveras i l'arquitecta i urbanista Claudina Relat. Debatran sobre la possible evolució demogràfica de la ciutat fins als 100.000 habitants.
La revista El Pou de la gallina, de novembre
Durant l'acte es presentarà el nou número de la revista El Pou de la gallina, en què diversos experts analitzen aquesta mateixa evolució demogràfica. La persona entrevistada a fons aquest mes és Teresa Arqué, treballadora tèxtil.
Una ciutat mitjana o un pol urbà
Segons els organitzadors, hi ha cert consens que Manresa hauria de guanyar pes econòmic i teixit empresarial, millorar la connexió, consolidar la seva àrea metropolitana dins la comarca i convertir-se en una veritable capital de la Catalunya Central. La qüestió de fons és si es vol passar de ser una ciutat mitjana a un pol urbà de primer ordre, amb més capacitat per atreure població, empreses, infraestructures, estudiants i serveis.
