L'Esclat celebra els seus 40 anys amb una exposició i actes fins al 24 d'abril

Publicat el 14 d’abril de 2016 a les 14:27
Enguany, l'escola de música l'Esclat fa 40 anys i ha preparat una sèrie d'actes oberts per celebrar aquesta onomàstica, i una exposició que repassa com s'ha anat desenvolupant el projecte i es reconeix el treball dels professors que han tirat endavant l'escola durant aquestes quatre dècades.

L'Esclat va néixer de la inquietud i la necessitat d'aportar a Manresa una metodologia molt més activa, on la prioritat sigui que l'alumne gaudeixi i aprengui a estimar i respectar els diferents estils musicals. Un ensenyament molt complet i ben estructurat, on l'infant s'acosta a la música a través d'una experiència molt pràctica i vivencial.

L'escola també va ser pionera en l'ensenyament del jazz i la música moderna. Als anys 80, en Manel Camp va crear una aula que ha format molts dels professionals que actualment es dediquen a aquest tipus de música.

L'Esclat també va donar la oportunitat d'acostar-se a la música als adults, que fins llavors no havien tingut ocasió de fer-ho. Posteriorment també s'obrí l'aula de música tradicional, una oferta que no existia a la ciutat.

El programa d'actes comença aquest divendres i s'allarga fins al 24 d'abril. L'exposició es podrà veure del 19 al 24 d'abril a la Sala la Plana de l'Om. Horari: de dilluns a diumenge de 18h a 21h. Dissabte i diumenge també de 11.30h a 13.30h.