Aquest dimarts ha mort Salvador Soler Mas, popular intèrpret teatral manresà, a l'edat de 93 anys. Soler Mas va estar molt implicat al teatre de la sala Els Carlins des que el 1941 va començar a participar en Els Pastorets i que ja no va deixar de fer-ho fins al 2013. El 1962, com a director, va incorporar la versió catalana de la tradicional peça nadalenca de Josep M. Folch i Torres, substituint la castellana que s'interpretava fins aleshores. De fet, el seu fill, Josep Soler, és l'actual president de la sala Els Carlins.
En la seva trajectòria va participar en un centenar llarg de muntatges teatrals, tant al grup de teatre d'Els Carlins com al grup teatral l'Espantall, així com a la Innocentada, o a través de la comissió de la Divina Pastora. L'any 1954 va participar en la gran obra La Hidalga del Valle que es va interpretar al que a dia d'avui és la plaça de la Reforma i que llavors va requerir del muntatge d'una gran bastida. Com a actor, també va participar en pel·lícules amateurs rodades a Manresa.
L'any 2016 va rebre el Premi Arlequí de la Federació de Grups Amateurs de Catalunya.
El seu funeral tindrà lloc a l'església parroquial de Crist Rei aquest dijous a les 11 del matí.
Mor als 93 anys Salvador Soler Mas, destacat actor amateur manresà des de 1941
Va participar a "Els Pastorets" d'Els Carlins des d'aquell any fins a 2013 de forma ininterrompuda i va prendre part en un centenar llarg de muntatges teatrals
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 31 d’agost de 2022 a les 18:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
