Obeses és un rara avis en el panorama musical a casa nostra. Mentre el costumisme folky sovint empallegós i hipersimplista impera en un important gruix de bandes del panorama català, la banda encapçalada per Arnau Tordera I (sí, primer), ensuma una mescla ben equilibrada de purpurina i rapé, reivindica el virtuosisme en l'execució i ofereix un producte atractiu i sucós a la seva audiència.
Encara que la banda d'Osona van interpretar quasi íntegrament el seu darrer treball "Monstres i princeses", el setlist va recuperar alguns temes del seus 2 discs d'estudi anteriors, demostrant que les peces més veteranes aguanten molt bé malgrat l'evident evolució tècnica i compositiva que ha experimentat la formació durant els anys d'activitat.
L'espectacle va encetar-se amb "Nata muntada", seguida del groove dance de "Virus". Varen continuar amb el fingerpicking de "Ell no era un cowboy", una excel·lent autoparodiant "Guapo!", la "Rumba de l'avorrit" i l'himne roquer "Botifarra amb seques".
La gent tenia ganes de més música i Obeses va continuar desgranant el seu repertori amb la magnífica "La cançó dels amors entrellaçats", seguint amb l'ensucrada "La dotzena campanada", "L'ombra sols fuig en la nit", "Brindem brindem!" i "Correm!".
Tocava tibar de clàssics amb "El tocador de senyores", l'original "Em deixaré bigoti" i finalitzar amb "El monstre de l'armari". El bis final va incloure la popular versió de "Rosor", les vibracions metàl·liques de "Ens hem alçat", la divertidíssima "L'aria du l'hermafrodite" i tancant el show "Mammi".
Tot i la dosi d'humor que utilitza la banda per catalitzar un estil tècnicament complex, Obeses tracta la música amb el respecte i la seriositat que es mereixen, i la porta a l'extrem segons els seus principis canònics. Sens dubte, atresora la virtut d'haver guanyat una massa de seguidors en primer lloc oferint bona música, malgrat una més recent exposició mediàtica, sovint grollera, que no fa justícia al treball que hi ha darrera d'Obeses.
Ratllant la trentena, els membres d'Obeses demostren tenir un talent superior que han sabut exprimir amb encert. El dubte que es planteja però, és ineludible: fins quan i on seran capaços de perfeccionar la fórmula de "Monstres i princeses"? Quin serà el pròxim gir "Obesista"? Seguirem la seva evolució amb gran interès.
Obeses engreixa el seu públic a Manresa
Els tonencs van presentar el seu inconfusible so eclèctic i progressiu en una Sala Stroika impregnada d'un imaginari on hi conviuen el rock, els compositors clàssics, i grans dosis d'humor i sensualitat
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de gener de 2016 a
les 19:43
Actualitzat el
31 de gener de 2016 a les
21:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Arxiu Municipal de Súria incorpora el fons de les Joventuts Musicals
-
Cultura i Mitjans
Les caramelles de l'Esplai Safa ompliran Manresa de música aquest cap de setmana
-
Cultura i Mitjans
Cardona reviurà les Caramelles amb tres dies de música, dansa i tradició popular
-
Cultura i Mitjans
Manresa acollirà per Sant Jordi una mobilització per defensar el català al carrer
-
Cultura i Mitjans
Santpedor recupera les Caramelles amb un cap de setmana ple de música i dansa
-
Cultura i Mitjans
Súria inicia el Dia Mundial de la Poesia amb lectures en onze llengües
