Els amants del ballet tenen una cita aquest dissabte, 22 de febrer, a les 6 de la tarda, al Teatre Kursaal de Manresa. S'hi representarà una funció solidària de Giselle, obra emblemàtica del repertori clàssic que comptarà amb l'actuació de més d'un centenar de ballarins i ballarines. La sessió, en el marc de les Festes de la Llum, és una col·laboració entre Manresa Teatre Musical (MTM), Ballet Clàssic Manresa (BCM), Manresana d'Equipaments Escènics i la Fundació Althaia. Els beneficis es destinaran al projecte de millora de l'atenció a infants i joves d'Althaia.
Giselle és un ballet romàntic en dos actes amb música d'Adolphe Adam i llibret de Théophile Gautier i Jules-Henri Vernoy. Ambientat a l'Alemanya medieval, es tracta d'una obra mestra que, en alguns passatges, requereix un alt nivell tècnic. L'obra explica la història d'una camperola, Giselle, que s'enamora d'un noble, Albercht, que, tot i estar compromès amb la filla d'un príncep, la festeja. En descobrir-se la traïció, la protagonista embogeix i mor. A partir d'aquest moment, el relat es trasllada a un món màgic d'ànimes turmentades en què l'esperit de venjança de les núvies enganyades es contraposa a la bondat de Giselle que, malgrat la traïció, salva la vida al seu estimat.
La versió de Giselle de BCM es va estrenar el mes de juny passat davant de set-cents espectadors al teatre-auditori Agustí Soler i Mas de Navarcles. Els ballarins són tots alumnes de l'escola, des dels d'iniciació de 4 a 6 anys fins als del grup de perfeccionament que es preparen per fer el salt a l'activitat professional. Raquel Pérez Pladellorens i Pablo Testa Grosbaum en signen la direcció artística i la proposta coreogràfica.
Giselle és el sisè espectacle de ballet de BCM i el que, de llarg, disposa d'una posada en escena més acurada.
Les entrades es poden adquirir a través de la pàgina web del Kursaal o bé a les taquilles del teatre a un preu de 18 euros. Per als menors de 12 anys, la tarifa és de 12 euros. Aquest espectacle està inclòs en la promoció que fa el Teatre Kursaal amb motiu del tretzè aniversari de l'equipament. Per aquest motiu, el dijous dia 20 de febrer les entrades es podran comprar amb un 50% de descompte entre les 11 del matí i les 12 de la nit per internet i en l'horari habitual de les taquilles del teatre (d'11 del matí a 1 del migdia i de 6 de la tarda a les 9 del vespre).
MTM, BCM i Manresana d'Equipaments Escènics se sumen així a la campanya Posem-hi el cor de la Fundació Althaia. Aquesta és la segona vegada que hi col·laboren de forma totalment desinteressada. L'any 2018 ho van fer amb la representació solidària del musical Dolly, una dona exasperant, per recaptar fons per al nou Hospital de Dia d'Oncologia.
El projecte de millora de l'atenció infantojuvenil
La Fundació Althaia té en marxa una campanya de participació i mecenatge per millorar les àrees d'atenció a infants i joves. L'objectiu és renovar aquests espais incorporant-hi un plus d'humanització per aconseguir que el pas dels infants per l'hospital sigui una experiència de coneixement i creixement.
El projecte inclou diferents actuacions que s'aniran executant per fases en funció dels resultats de la campanya de participació i mecenatge. Hi ha prevista la remodelació de la Unitat d'Hospitalització de Pediatria, l'escola i l'hospital de dia. També la reestructuració de la Unitat de Neonatologia, la humanització de les consultes externes i urgències de Pediatria, així com posar en funcionament la ressonància magnètica pediàtrica.
Un centenar de ballarins, a la funció solidària de «Giselle» a benefici dels infants i joves d'Althaia
Cultura i Mitjans
La representació tindrà lloc aquest dissabte en el marc de les Festes de la Llum
ARA A PORTADA
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Societat «Qui mata una persona, mata tota la humanitat»: la mesquita Al Fath clama contra el crim de Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
-
Societat L'últim adeu a Carles Vilajosana omple de dol i emoció el tanatori de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Vilajosana va ser mort després d'intentar separar una baralla de menors al final del Correfoc Pere Fontanals
Publicat el
19 de febrer de 2020 a
les 08:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Santpedor commemorarà la Diada amb una xerrada sobre el català i l'ofrena floral
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós dedicarà la caminada de setembre a descobrir el patrimoni de Can Figueras
-
Cultura i Mitjans
Castellbell commemora l'Any Gaudí amb una visita a la Sagrada Família de la Bauma
-
Cultura i Mitjans
«Plaer culpable», una comèdia sobre els secrets sexuals d'una parella, arriba diumenge al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Ajornada l'estrena de «Temps mort a les golfes» prevista aquest cap de setmana al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El Festivalet de Circ torna a l'Anònima amb tres dies d'espectacles gratuïts
