La Festa del Riu de Manresa, la gran trobada anual de l'economia i la cultura transformadores a la capital del Bages, es tancarà aquest dissabte, després de 9 dies d'activitats que han reflexionat sobre l'economia social i solidària i la cultura transformadora. Les places ja estan exhaurides per participar als tallers que l'àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Manresa ha preparat per aquest dissabte al matí a la zona del Pont Nou (Taller d'anellament d'ocells, Taller Nidari l'Herbolari Planetari, Taller d'inspecció de la salut del Cardener i El bosc de ribera del Cardener). Paral·lelament, es farà un taller de ioga del riure per a dones, organitzat pel SIAD Montserrat Roig, i el taller Basket Beat, que s'emmarca dins el projecte Bots pel canvi, organitzat per Manresa Jove.
A la tarda les activitats es traslladaran al Pati de l'Anònima, amb l'Espai d'enxarxament d'entitats de l'economia social i solidària, associacions, moviments socials i col·lectius informals del Bages. Es comptarà amb la presència d'Ivan Miró, sociòleg i cooperativista de La ciutat invisible i un/a membre de MigrESS, que aportaran reflexions sobre els pols i ecosistemes cooperatius i com fer que les entitats de l'economia social i solidària i moviments socials tinguin pràctiques antiracistes actives.
La Festa del Riu 2021 es tancarà amb un concert de Xavi Sarrià, que presentarà el seu últim treball, Que no s'apaguen les estreles, en una adaptació al nou escenari fruit de la pandèmia que conjuga música i audiovisual. Prèviament al concert, es farà la desfilada de moda solidària Més enllà de les aparences per una moda sostenible, que aquest any es presenta per primera vegada de forma teatralitzada. Desfilada i concert es duran a terme a les 18 h de la tarda al pati de l'Anònima, espai que també ha acollit la resta de xerrades i taules rodones. Les entitats que aporten materials i informació a la desfilada són: Solidança, Caritas, Fund Santa Clara, Yamuna, Weli Weli, Assoc. Comerç Just, Fund. Vicente Ferrer, Cotó Roig.
Les activitats van començar el divendres 21 de maig amb un diàleg entre Maria Llopis i Mar Valldeoriola titulat Pensar la utopia i van continuar amb la jornada de pensament Cohabitar és un fer natural, organitzada per la cooperativa d'habitatge La Raval, el recital poètic Conspiraciones i les taules rodones Feminisme i antiracisme, amb Maria Rodó i Nazaiá Cassián, i La pandèmia de la desigualtat, amb els antropòlegs Manuel Delgado i José Mansilla, dues activitats que han generat gran interès entre el públic.
L'activitat Pessics de vida, on la periodista de NacióManresa Aina Font entrevistarà el fotoperiodista Jordi Borràs, s'ha traslladat al dimarts 8 de juny a les 19 h a l'Espai Plana de l'Om.
[noticia]97651[/noticia]
Tots els actes són gratuïts i seguiran les mesures de prevenció de la Covid
Tots els actes són gratuïts, però requereixen inscripció prèvia al web www.festadelriu.cat. L'organització ha tingut especial cura en l'aplicació de les mesures de prevenció de la Covid-19 per tal de garantir la màxima seguretat a les persones assistents a la Festa del Riu.
[noticia]97664[/noticia]
[noticia]97619[/noticia]
Una jornada plena d'activitats i un concert de Xavi Sarrià tancaran aquest dissabte la Festa del Riu
Dissabte al matí es faran tallers a la llera del riu i a la tarda una trobada d'entitats i col·lectius de l'economia social i solidària
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal del Bages reclama inversions urgents a Rodalies i la gratuïtat de la C-16 Redacció
-
Arribar en tren a Terrassa passades les 10 de la nit i quedar-se tirat per falta d'autobusos Pere Fontanals
-
Resignació a l'estació de Rodalies de Manresa en el segon dia amb transport alternatiu a Terrassa Redacció
-
-
El Suprem ratifica l'any i mig de presó per a tres ultres per una agressió d'odi a independentistes de Balsareny Pere Fontanals
Publicat el 28 de maig de 2021 a les 17:56
Actualitzat el 28 de maig de 2021 a les 18:06
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa de la Llum, l'Aixada i la Transéquia presenten els cartells de les edicions 2026
-
Cultura i Mitjans
La Cur(s)a del Còlera i Mateu Peramiquel omplen de vida la Festa de Sant Sebastià a Súria
-
Cultura i Mitjans
Manresa lliurarà dimecres el 13è Premi Planes al documental de 3Cat «Et faran un home»
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de persones descobreixen Can Figueras en una jornada de portes obertes
-
Cultura i Mitjans
Súria comença a commemorar el centenari de Magí Fàbrega amb una exposició
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa culmina l'adequació de la tercera planta per preservar el patrimoni
