Castellbell aprova amb vuit mesos de retard el pressupost d'enguany

El consistori ha aprovat en un ple extraordinari aquest mes d'agost el pressupost per al 2018, de 4,4 milions d'euros, un 23% més que el pressupost de l'any anterior

Publicat el 10 d’agost de 2018 a les 10:10
El ple extraordinari de Castellbell i el Vilar, amb majoria absoluta del PSC, ha aprovat definitivament amb vuit mesos de retard el pressupost 2018 per al municipi, que se situa en més de 4,4 milions d’euros, un 23% més que l’any passat. L’objectiu és augmentar les dotacions per a les àrees d’Educació, Serveis Socials i per destinar a inversions.

En el cas de les inversions, que pugen a 953.000 euros, destaquen les partides destinades a la rehabilitació de la casa consistorial, la primera fase de les obres d’urbanització de Vall de Montserrat, la rehabilitació de la façana del Casino Borràs, la reordenació de l’aparcament a l’Avinguda Catalunya i els 50.000 euros destinats al pressupost participatiu.

Més diners per a Educació

Quant a la dotació per a les diferents àrees municipals, Castellbell i el Vilar augmenta un 53% les aportacions a Educació, responent bàsicament al programa Educació 360, al qual l'Ajuntament està adherit i és municipi pilot. Aquest programa té com a objectiu que tothom tingui més i millors oportunitats educatives en tots els temps i espais de la seva vida i connectar l’educació i els aprenentatges entre el temps lectiu i el no lectiu. Entre d’altres actuacions, es dóna suport als aprenentatges basats en competències, es realitzen activitats del programa Educar en família, es dona suport a les transicions educatives i també hi ha previst iniciar el projecte de camins escolars al municipi.

Una aposta per reforçar Serveis socials

L’altra gran aposta del pressupost 2018 és l’àrea de Serveis Socials i promoció social, que ha augmentat la seva partida en gairebé un 29%. Aquests diners es dedicaran a reforçar el Servei d’atenció a domicili, a atendre serveis bàsics per a persones amb pocs recursos (banc d’aliments, pobres energètica, exclusió residencial...), potenciar el servei de telealarma i el programa de mediació hipotecària, o oferir ajuts per a l’arranjament d’habitatges, entre d’altres.

Desestimat el recurs d’ERC

El pressupost de Castellbell i el Vilar s’ha aprovat després d’haver desestimat el recurs que hi havia presentat el grup municipal d’ERC, ja que el govern del PSC ha considerat que el recurs es basava en informacions errònies o parcials i que les al·legacions que presentava el grup republicà ja quedaven resoltes en el mateix pressupost.