
Diferents agents del Pla Turístic de Manresa 2009-2013. Ajuntament Manresa
L'Ajuntament de Manresa ha presentat en el Pla Estratègic de Turisme 2009-2013 les actuacions en matèria turística dels pròxims anys. Els objectius generals del Pla són fer de Manresa una destinació de turisme urbà, consolidar la ciutat com a destinació de referència de la Catalunya Central i desenvolupar la connectivitat turística amb els actius comarcals i de vegueria.
El full de ruta d'aquest Pla Estratègic detalla les actuacions concretes que es portaran a terme a Manresa. Per tal de cohesionar els espais que conformen Manresa com a destinació, es definiran els fluxos principals de mobilitat turística a partir de nodes d'activitat, es generaran paquets de serveis combinats entre diferents actius de la ciutat, es crearà una guia turística per a facilitat l'oferta i es portarà a terme una tasca de senyalització dels portals d'accés a la ciutat, entre d'altres.
Per a desenvolupar una oferta innovadora de productes turístics de Manresa i el seu entorn, el Pla recull l'impuls d'eines de compra electrònica de serveis turístics i es completarà una senyalització interactiva d'aquests. A més, també es crearà un Centre d'Interpretació de la Manresa Medieval al carrer dels Balç, un programa per a donar a conèixer Manresa a l'Àrea Metropolitana de Barcelona i un projecte de productes comercials i de records que siguin distintius de la ciutat junt amb una imatge gastronòmica pròpia.
Per tal de vincular el patrimoni de la comarca a l'oferta de Manresa, l'Ajuntament coliderarà la creació d'un porta foli turístic del Bages i crearà paquets que integrin aquesta oferta amb la de Manresa.
Com a objectiu específic aquest Pla també vol consolidar la coordinació d'acció i de proposta entre les diferents institucions que incideixen en el futur turístic de la ciutat. Per a fer-ho crearà un mecanisme de coordinació, grups de Competitivitat de producte, Grups de Treball institucional per àmbits temàtics i un programa de comunicació interna relacionat amb el turisme.
A més d'aquestes actuacions el Pla Estratègic de Turisme 2009-2013 també inclou posar en valor el museu de la Seu i el parc de la Sèquia, crear paquets de dos dies del Patrimoni industrial de Manresa + Mineria + Colònies tèxtils, paquets de turisme religiós i cultural, connectar la Seu amb la Cova des del punt de vista de l'accessibilitat i el flux de comunicació i potenciar el servei de visites guiades de mitja jornada pel patrimoni rural i de natura a peu i en bicicleta.
Totes aquestes actuacions, que estan contemplades al Pla Estratègic de Turisme 2009-2013, han sorgit de l'anàlisi de les febleses del turisme de Manresa on es van detectar oportunitats com el potencial del mercat ignasià i religiós però també mancances com l'escàs posicionament en el mercat turístic català i el repte d'atraure els visitants de la Cova a visitar la resta de la ciutat.