
Manresa té, aquest dissabte dia 20 de juny, dues cites amb la solidaritat. Per una banda, se celebrarà la 6a edició del Mercat d’Intercanvi i, per l’altra, tindrà lloc un concert solidari de presentació de la 2a edició del YesWeekend! Festival.
Mercat d’Intercanvi
El Mercat d’Intercanvi començarà a les 5 de la tarda al passeig de Pere III, davant del teatre Kursaal. El fet d’arribar a la 6a edició, certifica que el Mercat d’Intercanvi ja és una activitat plenament consolidada.
Recordem que el Mercat d’Intercanvi és un espai per intercanviar tota mena d’objectes, instruments, peces de roba, llibres, CD de música, i estris diversos. El seu funcionament és ben senzill: es tracta de portar allò que ja no s’utilitza per mirar d’intercanviar-ho per d’altres coses que agradin o es necessitin.
Es tracta d’una iniciativa plural en la qual hi participa gent de totes les edats i on donar i rebre es converteix en la norma que fa possible que tothom hi surti guanyant, amb la sensació d’haver rebut moltes coses noves i d’haver-ne regalat d’altres, tot sense gastar ni un cèntim.
En una societat immersa en un consum desmesurat de productes de ràpida obsolescència, el mercat d’intercanvi vol ser un parèntesi que serveixi per donar allò que no fem servir i rebre allò que ens agrada. D’aquesta manera, es vol afavorir el reciclatge, la reutilització dels objectes útils i en bon estat i la reducció de residus.
Concert solidari
La jornada es clourà amb un concert gratuït, a les 9 del vespre al Pati del Kursaal, que servirà de presentació de la 2a edició del YesWeekend! Festival. Serà un concert íntim i acústic, de la mà dels grups New Raemon, Oníric i el grup bagenc Suite.
Es tracta d’una bona proposta musical amb un objectiu comú: transmetre un missatge de solidaritat. Per aquest motiu, els grups que hi actuen han rebaixat solidàriament el seu catxet.
El YesWeekend! Festival va néixer de la mà de Promocions Independents a finals del 2008, en el marc de la Campanya de Consum Responsable de Nadal. La intenció dels promotors era la de crear un espai de trobada on els seguidors de la música independent, molts d’ells joves, tinguessin accés a un missatge de solidaritat. L’objectiu era clar: fer de la música una eina de sensibilització i conscienciació dels problemes que viu el nostre món, i de com podem convertir-nos en actors del canvi que volem, mitjançant petites transformacions personals. Amb aquest esperit, el 20% de la recaptació del I Festival Yesweekend es va destinar a l’ONG manresana Inshuti, que treballa des de fa anys a favor de la resolució del conflicte dels Grans Llacs, fent pressió política a casa nostra i donant suport al procés de pau local. Des de Promocions Independents, però, es vol ressaltar que la transformació cap a una societat més equitativa i més justa passa per la implicació a fons de les persones, no només pels donatius econòmics utilitzats per alleujar la consciència.
L’equació Música Independent + Solidaritat va ser tot un èxit l'any passat. Per això, Promocions Independents i el Consell Municipal de Solidaritat uneixen esforços i aposten per celebrar, a finals d’any, una II edició del YesWeekend! Festival, vinculada novament a la Campanya de Consum Responsable de Nadal. L’edició d’enguany destinarà el 20% de la recaptació a l’ONG Sathi Sansar, que desenvolupa un projecte solidari al Nepal.
El concert del dia 20 serà, per tant, el preàmbul primaveral de la II edició del Festival. Aquest concert ha de ser una cita ineludible per a tots aquells que creuen en el poder de la música per enderrocar fronteres i moure consciències.
Els actes de dissabte estan organitzats pel Consell Municipal de Solidaritat, les associacions de Consum Responsable Rostoll Verd i Almàixera, i Promocions Independents.
- Bloc del Mercat de l'intercanvi
- Web del Mercat de l'intercanvi
- Myspace del YesWeekend! Festival