
Un moment de la jornada a la Cambra. Catpress
Una vintena de persones han participat aquest matí a la Cambra en una jornada que ha donat les claus per facilitar la internacionalització de les empreses a través de l'ús de les xarxes socials. Una via que adquireix protagonisme darrerament amb un cost molt baix i amb grans possibilitats. Tenir clar el producte que es ven, el públic objectiu i el país on es pretén operar és fonamental per aconseguir un retorn positiu de les accions comercials que es plantegen. Aquesta és la tesi que ha defensat Víctor de Francisco, llicenciat en Ciències Empresarials, especialista en management internacional, fundador de Reexporta i director de Think About Export.
Durant la sessió s'han explicat diferents casos d'èxit de gras empreses que han sortit a l'estranger i altres petites i mitjanes empreses que han tret profit de l'ús de les xarxes socials. El ponent ha destacat que abans de plantejar una acció comercial concreta cal un coneixement previ de les pàgines Facebook, Twitter, MySpace, Fotolog, Google, Yahoo, YouTube, etc. Un domini que requereix temps i una dedicació important de recursos humans a través de la figura del ‘comunity manager'. Per aconseguir aquesta presència a internet caldrà fer un manteniment de les pàgines on es tingui presència i oferir avantatges perquè els usuaris se sentin atrets per la marca que es promociona.
Víctor de Francisco ha assegurat que és positiu fixar-se amb allò que fa la competència per extreure'n les accions exitoses i millorar els aspectes que no funcionen.