Jornada sobre la nova facturació electrònica a Manresa

Se celebrarà el proper 18 de setembre al Palau Firal de Manresa i serà impartida pel director de Solucions TIC de PIMEC, Andreu Brú

Publicat el 12 de setembre de 2014 a les 11:56
Conèixer els aspectes clau per tal de poder adaptar el nou model de facturació electrònica a les necessitats de l'empresa és l'objectiu principal de la jornada que PIMEC Catalunya Central organitza el pròxim 18 de setembre, al Palau Firal de Manresa. Es tracta d'una sessió gratuïta, de dues hores i mitja de durada, que impartirà Andreu Brú, director del departament de Solucions TIC de PIMEC.
 
El programa inclou els elements clau per obtenir el coneixement necessari sobre la Llei 25/2013 del 27 de desembre d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, de manera que els assistents a la formació puguin prendre les decisions que millor s'adaptin a la seva empresa o negoci. La importància de tenir coneixements bàsics sobre aquest nou marc legal rau en el fet que a partir del 15 de gener del 2015, les factures s'hauran de remetre en format estructurat facturae i firmades amb un certificat digital. En aquest sentit, el director de Solucions TIC de PIMEC, Andreu Brú, alerta del problema que suposa l'actual desconeixement de la llei i del fet que aquesta situació "no eximeix del seu compliment i, en molts casos, les empreses proveïdores es poden trobar amb el problema que les factures que presentin no siguin acceptades per les administracions".
 
Un dels objectius d'aquesta Llei és contribuir a la reducció de la morositat de les administracions públiques i, per aquest motiu, és vital que les empreses i autònoms adaptin el seu programari de facturació als nous requeriments. El director de Solucions TIC de PIMEC considera que la factura electrònica és, a més, "una molt bona eina per tal de reduir despeses en concepte de consumibles i enviaments a les empreses, per millorar la gestió administrativa i, sobretot, per a reduir la morositat i els terminis de cobrament". A partir de la nova llei, l'administració central ha creat un registre comptable de factures del Sector Públic al sí del qual totes les factures presentades en format electrònic crearan una entrada automàtica en un registre de l'administració pública que, de forma simultània, generarà un justificant de recepció electrònic amb acreditació de data i hora de presentació.
 
El programa
Durant les dues hores i mitja de formació, s'abordaran temes relacionats amb el nou model de facturació i els beneficis que aporta; els formats existents; les factures per a administracions públiques i les factures per a altres empreses i/o consumidors finals. La jornada es tancarà informant dels passos que cal seguir per implantar la factura electrònica a l'empresa i amb un torn de preguntes per tal de poder aclarir els dubtes que hagin sorgit durant la sessió teòrica.
 
Informació i inscripcions
Per prendre part en aquesta jornada, només cal que es confirmi l'assistència a la delegació de PIMEC a la Catalunya Central a través del telèfon 93 875 22 40, o bé enviant un missatge a l'adreça de correu electrònic mvalls@pimec.org. També podeu formalitzar la inscripció a través del web de PIMEC, accedint a aquest enllaç