La gastronomia del Bages es promociona a Ripoll

Publicat el 12 de novembre de 2014 a les 19:03

Carles Jódar i Ignasi Sala, a l'estand de Ripoll. Foto: MengemBages


Mas de la Sala (antic hostal del Camp) i mengemBages van participar de forma conjunta en la jornada 'Distribució de producte local a la restauració: Com ho fem?' que va organitzar Ripollès Desenvolupament amb l'objectiu de promoure el vincle entre diferents agents de la comarca del Ripollès.

El treball que des de la comarca del Bages s'està fent en la producció, distribució i promoció dels productes del territori s'està convertint en tot un referent a Catalunya gràcies a iniciatives com les de mengemBages, que distribueix i promociona el producte local, o Mas de la Sala, que ha apostat per fer una carta on predomina de forma ostentosa el producte del territori, unes empreses que han han recollit el testimoni d'iniciatives públiques com el Rebost del Bages.

Projectes referents
Durant la Jornada el responsable de comunicació de la cooperativa Frescoop, que impulsa la marca mengemBages va explicar com ha aconseguit agrupar a productors locals i acostar-los als consumidors promovent un circuit de comercialització curta, una de les grans tasques que encara estan per fer a la comarca del Ripollès, com va quedar reflectit a la jornada.

Per la seva banda el cuiner de Mas de la Sala, Ignasi Sala, va explicar l'aposta que el seu restaurant ha fet per incloure el ric i variat producte del nostre territori en la seva carta com a reclam als seus clients per la gran qualitat del producte i que ha permès que fins a 26 restaurants de la comarca s'hagin agrupat sota la denominació Fogons del Bages per incloure plats a les cartes on predomina el producte local.

Treball conjunt
Tot aquest impuls a nivell de producció i promoció gastronòmica que està vivint la comarca ha permès, a la vegada, la creació d'entitats com Fogons del Bages o Bages Impuls, que treballen per potenciar els valors gastronòmics i turístics de la comarca, que sovint van agafats de la mà.