L'Escola Agrària de Manresa ha presentat el programa formatiu per l'any 2023, que inclou un total de tretze cursos de formació continuada adreçats als professionals del sector i que entre tots sumen més de 350 hores de formació. Es tracta de cursos especialitzats en diverses temàtiques com poden ser la tracció animal, la biodinàmica, l'ús de tècniques regeneratives del sòl, el cultiu d'herbes aromàtiques i medicinals o la poda d'arbres fruiters. Els cursos posen a l'abast dels professionals agraris les últimes tendències en agricultura i ramaderia ecològiques, un àmbit en el qual l'Escola Agrària de Manresa ha estat pionera des dels seus inicis.
En la programació destaquen dos cursos de tracció animal moderna, un recurs cada vegada més utilitzat ja sigui com a complement a la maquinària tradicional o com a principal mètode de treball en la gestió del sòl agrícola, transport o desembosc i que, a la vegada, contribueix a reduir la dependència dels combustibles fòssils. La formació és fruit d'un acord amb l'Associació de Tracció Animal de Catalunya per impulsar un itinerari formatiu en aquest àmbit, en una experiència que serà pionera a Catalunya.
També, i continuant amb la línia de l'Escola d'impulsar el paper de la dona al món agrari, s'oferirà un curs de manteniment ús de maquinària agrícola adreçat exclusivament a dones, que té per objectiu introduir-les en el maneig del tractor i dels equips de treball o eines acoblades, a partir de sessions pràctiques.
A banda d'aquests, hi ha programats cursos de poda de fruiters, de cultius extensius ecològics amb tècniques regeneratives, de maneig de la sanitat en oví i cabrum, d'agroecologia en sistemes hortolans urbans, de cultiu i recol·lecció silvestre de plantes aromàtiques i medicinals, de prats i pastures per a la ramaderia ecològica, de regeneració de sòls amb preparats microbians, d'elaboració de pinso a la pròpia explotació, de manteniment d'instal·lacions i de sanitat vegetal des de la biodinàmica. Tots els cursos tenen una durada d'entre 15 i 30 hores i un preu de 32 euros, excepte el curs bàsic de tracció animal moderna que té una durada de 52 hores i un preu de 65 euros.
Les inscripcions per als cursos poden fer-se a aquest web.
L'Escola Agrària de Manresa oferirà l'any vinent tretze cursos de formació continuada
La proposta inclou més de 350 hores de formació en àmbits tan diversos com la tracció animal, la biodinàmica o l'ús de tècniques regeneratives del sòl
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 24 de desembre de 2022 a les 10:12
Actualitzat el 24 de desembre de 2022 a les 10:20
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible